تحصیل ۲۰۳ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه لرستان
کد خبر: 3903628
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

تحصیل ۲۰۳ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه لرستان

۲۰۳ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه لرستان ثبت‌نام کرده‌اند و در راستای تقویت دیپلماسی علمی بین‌المللی، ایجاد دفتر کنسولی ویژه امورات دانشجویان غیرایرانی این دانشگاه در حال پیگیری و موافقت نهایی است.

ثبت‌نام 203 دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، نشست شورای راهبردی همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه استان یک‎شنبه، 18 خردادماه به ریاست احسان رشیدیان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان در سالن جلسات شهید میربهرسی این دانشگاه برگزار شد.

از جمله مباحث مهم این نشست، بحث و تبادل‌نظر درباره تهیه برنامه چشم‌انداز پنج ساله همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان بود و اعضای جلسه، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را در این رابطه بیان کردند.

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مدیر گروه همکاری‌های علمی ‌بین‌المللی دانشگاه لرستان در این نشست، گزارشی از فعالیت‌های بین‌المللی و از جمله وضعیت فعلی دانشجویان بین‌الملل و ثبت‌نامی‌های جدید دانشجویان غیرایرانی دانشگاه لرستان ارائه کرد.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته توسط گروه مدیریتی دانشگاه لرستان، در حال حاضر، 203 دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه لرستان ثبت‌نام کرده‌اند و رویکرد گروه مدیریتی دانشگاه لرستان، تقویت دیپلماسی‌ علمی بین‌المللی است.

احسان رشیدیان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان نیز در این نشست بر ارتقای هرچه کیفی‌تر شاخص‌های بین‌المللی دانشگاه لرستان تأکید کرد و در ادامه حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، حجت‌اله یونسی، معاون دانشجویی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام حسین فلاحی‌اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، رؤسای دانشکده‌ها و مدیر حراست دانشگاه نیز دیدگاه‌های خود را در راستای تلاش هرچه بیشتر برای تقویت همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان بیان کردند.

در این نشست بر ایجاد دفتر کنسولی ویژه امورات دانشجویان غیرایرانی دانشگاه لرستان به‌علت افزایش تعداد دانشجویان غیرایرانی این دانشگاه که یک موفقیت کاری در زمینه تقویت دیپلماسی‌ علمی بین‌المللی محسوب می‌شود تأکید شد.

همچنین تصویب شد اجرای هرگونه تفاهم‌نامه علمی با دانشگاه‌های خارجی با مشارکت اعضای هیئت علمی صورت گرفته و هرگونه فعالیت علمی بین‌المللی برای اعضای هیئت علمی، در ترفیع و ارتقای ایشان، اثرگذار باشد.

انتهای پیام
captcha