پخش برنامه «قرآن؛ دستور زندگی» با آغاز طرح 1454
کد خبر: 3905646
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸

پخش برنامه «قرآن؛ دستور زندگی» با آغاز طرح 1454

اجرای طرح قرآنی و ملی 1454 در شبکه رادیویی قرآن از امروز، 31 خردادماه، با ویژه‌برنامه «قرآن؛ دستور زندگی» آغاز می‌شود.

ارسالی/////آغاز طرح 1454 در رادیو قرآن از امروز/ پخش برنامه «قرآن؛ دستور زندگی»

به گزارش ایکنا، اجرای طرح قرآنی و ملی 1454 در شبکه رادیویی قرآن از امروز، 31 خردادماه، با ‌ویژه‌برنامه «قرآن؛ دستور زندگی» آغاز و در ۶۰ قسمت هر روز از ساعت ۱۹ تا ۲۰ پخش می‌شود. همچنین برنامه صبحگاهی «تسنیم» رادیو قرآن نیز به بخش‌های مختلف این طرح می‌پردازد. طرح 1454 امسال برخلاف سال‌های گذشته بر روی آیات کاربردی و مفاهیم آن متمرکز شده و در رادیو قرآن نیز سه برنامه کاملاً مستقیم طرح را پشتیبانی می‌کنند.

برنامه «قرآن و زندگی» نیز طی اجرای طرح هر روز صبح به یک آیه اختصاص خواهد داشت و معارف مربوط آیه را مطرح و در فواصل برنامه نیز اقدام به پخش فرازهایی از آیات می‌کند. برنامه «درس‌نامه حفظ» به صورت میان‌برنامه ۱۰ دقیقه‌ای هر روز از ساعت ۹:۳۰ به روی آنتن رادیو قرآن می‌رود.

دیگر برنامه مهم حول این طرح نیز «قرآن؛ دستور زندگی» است که عصرها از ساعت ۱۹ تا ۲۰ به صورت زنده پخش می‌شود و به جنبه‌های حفظ قرآن و نحوه مشارکت مخاطبان در این برنامه می‌پردازد. در مجموع بیش از شش هزار دقیقه از برنامه‌های رادیو قرآن طی دو ماه اجرای طرح ۱۴۵۴ کاملاً مستقیم به این طرح اختصاص خواهد داشت.

احمد فراهانی، مدیر گروه آموزش رادیو قرآن، در گفت‌و‌گو با ایکنا، در رابطه با ویژگی‌های برنامه «قرآن؛ دستور زندگی» اظهار کرد: این برنامه به همت گروه آموزش و با تهیه‌کنندگی منیژه جوادی و علیرضا صفرزاده و با اجرای کارشناسی محمدهادی اسلامی از ساعت ۱۹ هر روز به صورت زنده پخش می‌شود.

فراهانی ادامه داد: این ویژه‌برنامه از سه آیتم «تکنیک‌های حفظ» همراه با اجرای کارشناسی معتز آقایی، مدرس و حافظ بین‌المللی قرآن کریم، «مفاهیم آیات» با کارشناسی حجت‌الاسلام والمسلمین حسین اسفندیاری و بخش «حکایت» تشکیل می‌شود.

مدیرگروه آموزش رادیو قرآن تصریح کرد: طی اجرای این ویژه‌‌برنامه، شنوندگان با برنامه تماس گرفته و به صورت تعاملی به سؤال حفظ برنامه پاسخ می‌دهند و در ادامه نیز کارشناس حفظ به توضیح درباره سؤال و پاسخ ارائه شده می‌پردازد. همچنین، در ادامه این برنامه سه سؤال دیگر در مورد حفظ، واژگان و مفاهیم آیات الهی قرآن از شنوندگانی که با برنامه تماس برقرار کرده‌اند، پرسیده و توضیحات لازم درباره این سؤالات نیز ارائه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha