بازداشت یکی از تروریست‌های مجری جنایت اسپایکر در عراق
کد خبر: 3917558
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷

بازداشت یکی از تروریست‌های مجری جنایت اسپایکر در عراق

اداره اطلاعات عراق روز سه‌شنبه، 28 مرداد از دستگیری یکی از فرماندهان تروریست‌هایی که در جنایت اسپایکر در استان صلاح‌الدین عراق دست داشته‌اند، خبر داد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «روسیا الیوم»، اداره اطلاعات عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: با تلاش نیروهای اطلاعاتی عراق و در عملیات دقیق آژانس اطلاعاتی پلیس فدرال وزارت کشور عراق، یکی از فرماندهان تروریست‌ها که مجری جنایت اسپایکر در استان صلاح‌الدین بود، دستگیر شد.
 
این بیانیه می‌افزاید: متهم وابسته به گروه تروریستی داعش است که در سال 2013 وارد دوره آموزش نظامی در یک اردوگاه آموزشی شد و اسلحه‌ای از نوع m16 به وی تحویل داده شد.
 
در این بیانیه آمده است که متهم از گروه تروریست‌هایی است که مجری کشتار گروهی از مردم عراق در مراکز اصلی و منطقه زراعی العوجه واقع در استان صلاح‌الدین بوده‌اند.
 
بر اساس بیانیه اداره اطلاعات عراق، اظهارات این متهم ثبت شده و وی برای اجرای عدالت، به دستگاه قضایی کشور تحویل داده شده است.
 
کشتار در پایگاه هوایی اسپایکر که به اختصار کشتار اسپایکر خوانده می‌شود، کشتاری جمعی‌ است که به‌دست نیروهای داعش در پایگاه هوایی اسپایکر در تکریت مرکز استان صلاح‌الدین عراق، در فاصلهٔ میان ۱۱–۱۵ ژوئن ۲۰۱۴ میلادی (۲۱–۲۵ خرداد ۱۳۹۳) به‌ وقوع پیوست. در زمان یورش، در حدود ۴۰۰۰ دانشجوی نظامی غیرمسلح در پایگاه بودند. در این میان، ۱۷۰۰ دانشجوی شیعه غیرمسلح این پایگاه هوایی به‌طور جمعی قتل‌عام شدند.

 
آماده// بازداشت یکی از تروریست‌های مجری جنایت اسپایکر در عراق
انتهای پیام
captcha