ثبت‌‎نام 34 هیئت تویسرکانی در سامانه بیرق
کد خبر: 3918310
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵

ثبت‌‎نام 34 هیئت تویسرکانی در سامانه بیرق

رئیس اداره تبلیغات تویسرکان از ثبت‌نام 34 هیئت در سامانه بیرق خبر داد و گفت: برپایی روضه‌های خانگی با رعایت موازین بهداشتی و فاصله اجتماعی بلامانع است.

ثبت‌‎نام ۲۲ هیئت در سامانه بیرق  در تویسرکانحجت‌‎الاسلام ناصر حسنی، رئیس اداره تبلیغات تویسرکان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به لزوم اخذ مجوز از سوی هیئت‌ها برای برگزاری مراسم محرم گفت: تاکنون 34 هیئت در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد همه تأیید نهایی شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه انجام کلیه مراسم‌ها مربوط به عزاداری ماه محرم و صفر منوط به اخذ مجوز از اداره تبلیغات اسلامی است، اظهار کرد: هیئت‌ها برای ثبت‌نام می‌توانند به سامانه بیرق مراجعه کنند در غیر این صورت هر گونه اقدام و برگزاری مراسم ممنوع و غیرقانونی بوده و عواقب ناشی از آن به عهده فرد یا افراد برگزار کننده خواهد بود.

دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر

حجت الاسلام ناصری در ادامه از برگزاری مراسم در این ایام سخن گفت و ادامه داد: ثبت‌نام مسئولان هیئات در سامانه بیرق برای گرفتن مجوز از اداره تبلیغات اسلامی، رعایت محدودیت ساعات برگزاری در فضاهای بسته یک ساعت و در فضای باز دو ساعت، ممنوعیت جابجایی هیئات، ضرورت رعایت فاصله‌گذاری و استفاده مستمر از ماسک، ممنوعیت هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم، توزیع نذورات در قالب مواد غذایی خشک و یا خام بین نیازمندان، برپایی ایستگاه صلواتی و ممنوعیت توزیع نذورات، چای و شربت و... را از اهم این ضوابط دانست.
وی با بیان اینکه پخش مداحی، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده بلامانع است، بیان کرد: نذورات خاصی که امکان تغییر نذر به دلیل مسائل شرعی را ندارد با نظارت کارشناس بهداشتی طبخ و بسته‌بندی شود.

مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار نخواهد شد

رئیس اداره تبلیغات تویسرکان تصریح کرد: جابجایی هیئت‌ها، حمل علم، علامت، طبل و سنج، تجمعات برای نذری و مراسم‌های خاص مثل شیرخوارگان و... به دلیل تجمع و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ممنوع است.
وی با تأکید بر لزوم استفاده وسایل شخصی مانند زنجیر برای عزاداران و رعایت فاصله اجتماعی، گفت: برپایی روضه‌های خانگی با رعایت موازین بهداشتی و فاصله اجتماعی بلامانع است.
ناصری در پایان با تأکید بر استفاده از ماسک گفت: توصیه می‌‎شود از ماسک‌های ساده استفاده شود نه ماسکی که نام مبارک ائمه روی آن‌ها حک شده است.

انتهای پیام
captcha