اختصاص هزینه‌های تعزیه قتلگاه شهر وراوی به کمک‌های مؤمنانه
کد خبر: 3918362
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳

اختصاص هزینه‌های تعزیه قتلگاه شهر وراوی به کمک‌های مؤمنانه

متولی تعزیه قتلگاه شهر وراوی بیان کرد: محرم امسال به‌دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، مجالس ۱۱گانه تعزیه قتلگاه برگزار نخواهد شد و هزینه‌های مربوطه در قالب بسته‌های مؤمنانه بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، عبدالحسین رامشی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران و متولی تعزیه قتلگاه شهر وراوی، اول شهریورماه طی سخنانی با اشاره به برگزاری تعزیه محرم امسال، بیان کرد: محرم امسال به‌دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از برپایی مراسم تعزیه‌خوانی میدانی قتلگاه (حسینیه 14 معصوم)، شهر وراوی استان فارس با قدمت بیش از ۱۵۰ ساله‌اش محروم هستیم و لذا نباید فرصت‌های جدید برای ایجاد شور و شعور حسینی را از دست بدهیم.

وی ادامه داد: اگر در جریان عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، شور حسینی در کنار شعور حسینی باشد شور فراوانی دارد و می‌توان گفت عزاداری واقعی صورت گرفته است و نه شور بدون شعور اثری دارد و نه بالعکس. پس شایسته است که شور، احساسات و هیجانات در عزاداری‌ها و عرض ارادت‌ها همراه با شعور، فهم تأمل و درک پیرامون قیام عاشورا باشد و هر حرکت موفقی حتما باید با معرفت شعور و درک همراه باشد و اگر چنانچه این شعور مهم و بصیرتی نباشد شاید بتوان گفت که آن شور و احساسات به تنهایی فضیلت و ارزش بایسته و شایسته را نداشته باشد.

رامشی اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با شیوع ویروس کرونا، مجالس ۱۱گانه این تعزیه در ایام محرم برگزار نخواهد شد و هزینه‌های مربوطه که بیش از یکصد میلیون تومان می‌شود و از محل خیرات و موقوفه قائدحاج شاه محمد وراوی تأمین می‌شود در قالب بسته‌های مؤمنانه بین خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا در شهر و بخش وراوی توزیع می‌شود.

متولی تعزیه قتلگاه شهر وراوی گفت: هر ساله، ۱۲روز، یک روز قبل از محرم تا یک روز بعد از عاشورا از عزاداران حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) به صرف ناهار و شام با غذای گرم پذیرایی می‌شد که امسال این هزینه‌ها نیز در قالب بسته‌های مؤمنانه به دست افراد نیازمند خواهد رسید.

رامشی یادآور شد: تعزیه قتلگاه شهر وراوی هر ساله یک روز قبل از شروع ماه محرم با اجرای تعزیه پسر فروش آغاز می‌شد و به ترتیب مجالس تعزیه مسلم ابن عقیل، دوطفلان مسلم، حجة‌الوداع، حر بن یزید الریاحی، وهب، طفلان حضرت زینب(س)، قاسم بن الحسن ابوالفضل العباس، علی‌اکبر و امام حسین(ع) ادامه داشت و به‌طور متوسط در هر تعزیه ۳۰ نفر نسخه‌خوان به ایفای نقش می‌پرداختند.

عباس ستایش‌گو
انتهای پیام
captcha