مشارکت ستاد عتبات عالیات استان مرکزی در اجرای 150 پروژه عراق
کد خبر: 3918503
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵

مشارکت ستاد عتبات عالیات استان مرکزی در اجرای 150 پروژه عراق

رئیس ستاد عتبات عالیات استان مرکزی از مشارکت ستاد عتبات عالیات استان در اجرای مستقیم و غیر مستقیم ۱۵۰ پروژه در عراق خبرداد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مهدی زندیه‌وکیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی امروز، دوم شهریورماه در جلسه شورای اداری استان مرکزی، با اشاره به عملکرد ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گفت: یکی از فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اجرای پروژه‌هایی در عراق است که تاکنون استان در اجرای ۱۵۰ پروژه تعریف شده در این کشور مسئولیت مستقیم و غیرمستقیم داشته و چند پروژه را استان شخصاً به عهده گرفت.

وی تأکید کرد: بنای ستاد، بر استفاده از منابع دولتی و ملی نبوده و ماهیت کار براساس نذورات مردمی است، استان مرکزی در ساخت، تأمین، جابجایی و حمل 1800 ستون سنگی صحن حضرت زهرا(س) در نجف، ساخت صحن حضرت زینب(س) در کربلا، ترفیع گنبد حضرت امام حسین(ع) و ... مشارکت داشته است.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان با اشاره به مشارکت استان در ساخت دو نیم ضریح ویژه سرداب سامرا با مشارکت استان اصفهان که کارگاه آن در شهرستان زرندیه است، بیان کرد: جمع‌آوری نذورات یکی دیگر از وظایف ستاد بازسازی عتبات عالیات است و ستاد تلاش می‌کند تمامی نذورات در مسیر درست خود و عتبه مخصوص هزینه شود و در حال حاضر ستاد در ۱۲ شهرستان به همراه دو شهر استان نمایندگی داشته و یکهزار خادم نیز با ستاد همکاری دارند.

وی گفت: سال گذشته سهم استان در جمع‌آوری نذورات ۶ میلیارد تومان بود که دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان جمع آوری شد. سهم استان در سال ۹۹ نیز بالغ بر ۷ میلیارد تومان است که در چهار ماهه نخست امسال ۸۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شده است.

زندیه‌وکیلی اظهار کرد: همچنین در راستای کمک مؤمنانه دو میلیارد تومان جمع آوری و در بین جامعه هدف توزیع شد، ستاد اربعین ذیل ستاد بازسازی فعال است و کار ساماندهی ۷۵ موکب انجام شده است و ۵۰ موکب در استان و ۲۵ موکب در عراق مستقر می‌شوند. ۷۵۰ هیات مذهبی با ستاد همکاری دارند و در زمان حوادث مشارکت و کمک می‌کنند. : با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت‌های موجود می‌توان نذورات را به سمت اقدامات ماندگار هدایت کرد.

 

 

انتهای پیام
captcha