آمران به معروف باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند
کد خبر: 3918844
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱

آمران به معروف باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند

امام جمعه موقت شیراز به تبیین ویژگی‌های آمران به معروف و ناهیان از منكر پرداخت و اظهار کرد: آمران به معروف و ناهیان از منكر باید ۴ سین سواد، سوز برای خدا، سلیقه یعنی چگونگی برخورد با موارد مختلف و سلامتی در همه زمینه‌ها را داشته باشند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی، امام جمعه موقت شیراز عصر دیروز، 3 شهریورماه در جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به اهمیت توجه به درس‌ها و عبرت‌های عاشورا گفت: هویت شیعیان در غدیر، عاشورا و انتظار است که باید در همه امور مدنظر باشد.

وی این سه اصل غدیر، عاشورا و انتظار را بال‌های مكتب شیعی دانست و گفت: هویت ما در این سه کانون می‌گنجد و مسلماً باید برنامه‌ریزی‌های منسجم و قوی برای این اصول در مكتب خود داشته باشیم.

مرادی با بیان اینکه هدف و اصل قیام امام حسین(ع) دعوت، بیعت و مهم‌تر از همه امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: به دلیل همین هدف اصلی امام حسین(ع) است كه دهه اول محرم به نام دهه امر به معروف و نهی منكر نام‌گذاری شده است و باید متناسب با آن برنامه‌ریزی‌هایی جهت تقویت این فرایض در جامعه اسلامی خود داشته باشیم.

وی با طرح این سؤال كه چه كسانی می‌توانند وارد عرصه امر به معروف و نهی از منكر شود، گفت: کسانی که می‌خواهند وارد امر به معروف و نهی از منکر شوند باید ۴سین سواد، سوز برای خدا، سلیقه یعنی چگونگی برخورد با موارد مختلف و سلامتی در همه زمینه‌ها را داشته باشند.

امام جمعه موقت شیراز به دسته‌بندی امر به معروف و نهی از منكر در محیط های خصوصی پرداخت و گفت: کسی بدون دستور قضایی حق ورود به خانه مردم ندارد.

مرادی بیان كرد: در بررسی‌های انجام شده از ادارات فارس، ۴۶ معروف و ۴۴ مورد منکر شناسایی شده که اصلی‌ترین منکر مربوط به پول و پارتی است و مسلماً باید برای رفع منكرات فكری اندیشید.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تقدیر از کمک کریمانه مردم با توجه به شیوع کرونا خطاب به مدیران حاضر در این جلسه گفت: اینکه مردم بیایند پشت درب اتاق شما و به آن‌ها خدمت ارائه دهید این یک نعمت بزرگ است که باید قدرش را بدانید و چه قدردانی بهتر از اینکه به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

انتهای پیام
captcha