پایبندی به رعایت اصول بهداشتی در آئین‌های سوگواری دلگرم‌کننده است
کد خبر: 3919207
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲

پایبندی به رعایت اصول بهداشتی در آئین‌های سوگواری دلگرم‌کننده است

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره به گزارش‌های دریافت شده در خصوص نحوه برگزاری آئین‌های سوگواری محرم در روزهای اخیر، پایبندی عمومی به رعایت اصول بهداشتی را برای مجموعه سلامت استان دلگرم‌کننده دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، یکصد و پنجاهمین نشست ستاد دانشگاهی روزانه بیماری کووید ۱۹ امروز، 5 شهریورماه با بررسی آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس برگزار شد.

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این نشست با اشاره به گزارش‌های دریافت شده د ر خصوص نحوه برگزاری آئین‌های سوگواری محرم در روزهای اخیر، پایبندی عمومی به رعایت اصول بهداشتی را برای مجموعه سلامت استان دلگرم‌کننده دانست و این امر را نشان دهنده فرهنگ بالای عمومی برشمرد.

وی همچنین با توجه به پیش رو بودن تعطیلات چند روزه، از مردم خواست تا برای حفظ سلامت خود و خانواده، از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و بتوانیم پیش از آغاز فصل سرما به یک روند کاهشی ابتلا در استان دست یابیم.

لطفی با اشاره به نقش مراکز ۱۶ ساعته استان در مهار کروناویروس در استان، از اعضای این ستاد خواست تا نسبت به اطلاع‌رسانی عمومی مراکز برای بهره‌مندی مردم از خدمات اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینکه لازم است در شرایط اپیدمی کرونا ویروس مواردی مانند مرگ و میر مبتلایان تحلیل و بررسی شود، تأکید کرد: درس آموخته‌های به‌دست آمده از این تحلیل‌ها نیز باید به کارکنان تیم‌های ارائه خدمت انتقال یابد.

وی در ادامه به روال نشست‌های روزانه این ستاد، به بررسی میزان نمونه‌گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی، آمار ابتلا در شهرهای مختلف استان، آمار مرگ و میر مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته و علت‌های مرگ، روند بستری بیماران و نحوه ارائه خدمت پرداخت.

قاسم ایزدی، مدیر نظارت، اعتباربخشی و صدور پروانه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز گزارشی از بررسی علت‌های فوت مبتلایان به کووید ۱۹ در بازه زمانی بیستم تا سی و یکم مرداد ارائه کرد.

در این گزارش به وجود بیماری‌های زمینه‌ای در متوفیان، فرآیندهای ارائه خدمت و تغذیه بیماران کووید ۱۹ بر اساس شرایط اختصاصی بیمار، اشاره شده بود که موارد مطرح شده مورد بررسی رئیس دانشگاه و دیگر اعضای این نشست قرار گرفت.

بررسی توانمندی گروه‌های جهادی دانشگاه علوم پزشكی شیراز در ارائه خدمت در زمان اپیدمی کروناویروس، ضرورت تحلیل داده‌های مربوط به کروناویروس در حوزه خدمات بهداشت و درمان و ارزیابی علت‌های شیوع بیماری در مناطق دارای آمار بالای ابتلا، دیگر مواردی بود که در نشست امروز ارزیابی شد.

انتهای پیام
captcha