افتتاح دبیرخانه طرح «توسعه مشاغل خانگی» در جهاددانشگاهی یزد
کد خبر: 3922726
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵

افتتاح دبیرخانه طرح «توسعه مشاغل خانگی» در جهاددانشگاهی یزد

دبیرخانه طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» با حضور رئیس جهاددانشگاهی استان و مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شد.

افتتاح دبیرخانه طرح «توسعه مشاغل خانگی» در جهاددانشگاهی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، دبیرخانه طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» ظهر امروز، 23 شهریورماه با حضور فاطمه سعادت‌جو، رئیس جهاددانشگاهی استان و عماد تشکری مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان و جمعی دیگر از مسئولان در محل سازمان جهاددانشگاهی استان یزد راه‌اندازی شد.

فاطمه سعادت‌جو، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد در این مراسم با اشاره به اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ابتدا به صورت پایلوت در 9 استان و اکنون در ۳۱ استان کشور در حال برگزاریست اظهار کرد: امیدواریم با همکاری متقابل جهاددانشگاهی و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به گونه‌ای انجام شود که اشتغال پایدار و تضمین شغل در استان ایجاد شود. 

وی اجرای این طرح را در سه فاز مطالعاتی و احصاءتوانمندی‌های شهرستان‌ها»، «آموزش و اتصال به بازار » دانست و گفت: در این طرح 1800 نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

بهروز اسلامی، مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان یزد این طرح را در سه مرحله عنوان کرد و گفت: «شناسایی مزیت‌ها و هماهنگی‌های اولیه» در مرحله اول مورد توجه قرار گرفت که اعم از بررسی ظرفیت‌ها، مزیت‌ها و امکانات موجود، هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و همچنین هدایت افراد به ثبت طرح در سامانه می‌شود.

وی با اشاره به شیوع کرونا و مشکلات ناشی از این شرایط، گفت: در این شرایط احیای مشاغل و ایجاد مشاغل نوپا مورد توجه ویژه قرار گرفت و سعی شد برنامه‌ها در زمینه آموزشی به سمت فضای مجازی سوق داده شود تا  بهره‌مندی کامل صورت گیرد.

اسلامی توانمندسازی افراد و اتصال به بازار را در فازهای بعدی این طرح دانست و بیان کرد: اتصال به بازار حلقه مفقوده در اشتغال‌ محسوب می‌شود لذا در این زمینه اقداماتی در دستور کار قرار گرفت و مکان بازارهایی در این طرح دیده شد که شامل سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، ... و در حقیقت فروشگاه مجازی در نظر گرفته شد و افراد با ارائه مشاوره به سمت برندسازی هدایت می‌شوند تا این حلقه مفقوده در مشاغل خانگی به بهترین نحو ممکن اجرایی شود.

عماد تشکری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد نیز در این مراسم اظهار کرد: تفاوت این طرح با دیگر طرح‌های اجرا شده، در محوریت قرار دادن کارآموزی و بازاریابی متمرکز به جای پرداخت تسهیلات است.

وی با بیان این‌که این طرح از سال 89 در کشور راه‌اندازی شده است تصریح کرد: توسعه مشاغل خانگی نقش مهمی در تحقق اهداف شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «جهش تولید» نامگذاری شده، ایفا می‌کند.

تشکری افزود: شیوع کرونا نحوه رفتارها و زندگی‌ها را تغییر می‌دهد و آموزش را دگرگون کرد لذا باید در کنار تهدید کرونا، فرصت‌هایی ایجاد شود و تغییرات را با وجود این ویروس منحوس لحاظ کنیم و باید به توسعه مشاغل خانگی به عنوان «پدیده اقتصادی مدرن» نگاه کرد.

وی بیان کرد: نرخ بیکاری استان یزد از ۱۳.۲ درصد به حدود ۷ درصد کاهش یافته و با توجه به شرایط کرونایی، این کاهش گویای ضرورت برنامه‌ریزی جدی در حوزه توسعه مشاغل خانگی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد ترویج فرهنگ توسعه مشاغل خانگی یکی از الزامات اجرایی برای استان یزد و دیگر استان‌های کشور دانست و بیان کرد: جهاددانشگاهی همیشه فاصله بین علم و اجرا را پر کرده و این از جمله مهمترین ویژگی‌های این نهاد انقلابی است.

انتهای پیام
captcha