امسال هزینه زیارت کربلا را به نیازمندان هدیه دهیم
کد خبر: 3926848
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
امام جمعه طارم:

امسال هزینه زیارت کربلا را به نیازمندان هدیه دهیم

حجت‌الاسلام مهدی منصوری بیان کرد: مراسم پیاده‌روی اربعین که هر ساله با حضور میلیونی مردم مسلمان برگزار می‌شود، امسال به خاطر ویروس کرونا برگزار نخواهد شد اما می‌توانیم هزینه این سفر معنوی را خرج کمک‌های مؤمنانه به نیازمندان بکنیم.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام مهدی منصوری، امام جمعه طارم، 11 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت مردم به پرهیزکاری و رعایت تقوای الهی، گفت: انسان همیشه دنبال آرامش است و در هر وادی گام می‌نهد تا به آن دست پیدا کند در حالی که آرامش در یاد و توجه به خداوند متعال نهفته و با یاد خداست که دل‌ها به آرامش و آسایش می‌رسد.

وی با گرامیداشت روز نیروی انتظامی و تبریک این روز به سبزپوشان نظم و امنیت، بیان کرد: فلسفه وجودی پلیس در هر کشوری ایجاد نظم و امنیت در جامعه است. نیروهای زحمتکش انتظامی شبانه‌روز به خاطر حفظ جان و مال و ناموس و امنیت مردم در میدان هستند و از جان خود می‌گذرند.

امام جمعه طارم با بیان اینکه برقراری امنیت نیازمند اقتدار است، ادامه داد: در نظام اسلامی گناهکار و خلافکار، متخطی و مجرم هر که باشد باید احساس نگرانی کند و بداند که سرپنجه عدالت دیر یا زود گریبان او را خواهد گرفت. دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران در چارچوبی که قانون برایش تعیین کرده باید قوی باشد.

حجت‌الاسلام منصوری ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی، اظهار کرد: مراسم پیاده‌روی اربعین که هر ساله با حضور میلیونی مردم مسلمان برگزار می‌شود، امسال به خاطر ویروس کرونا برگزار نخواهد شد اما می‌توانیم هزینه این سفر معنوی را خرج کمک‌های مؤمنانه به نیازمندان بکنیم و با همان پایی که به سوی کربلا می‌رفتیم به درب نیازمندان عزیز برویم. ما می‌توانیم با دستگیری و کمک به دانش‌آموزانی که نیازمند خرید لوازم‌التحریرو لباس هستند، هم کاری خدا پسندانه انجام بدهیم و هم ثواب زیارت امام حسین(ع) را به‌دست آوریم.

وی با اشاره به درگیری بین آذربایجان و ارمنستان ضمن دعوت به آرامش و توقف درگیری‌ها و حل منازعات بین‌الطرفین از طریق گفت‌وگو و مذاکره، گفت: مکرون، رئیس جمهور فرانسه به جای اینکه مشکل کشور خودش را حل کند برای آمریکا پادویی می‌کند و در منطقه حضور پیدا می‌کند، یک روز در لبنان، یک روز در عراق و الان هم در درگیری آذربایجان و ارمنستان با اشک تمساح ریختن به دنبال منافع خودشان است و ریش‌سفیدی و اظهار نظر او به‌ جایی نمی‌رسد.

مرتضی قاسمی
انتهای پیام
captcha