سردار سلیمانی اهل مدارای اجتماعی بود / نیازمند ایثار اقتصادی هستیم
کد خبر: 3928641
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷

سردار سلیمانی اهل مدارای اجتماعی بود / نیازمند ایثار اقتصادی هستیم

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، یکی از ویژگی های شخصیتی سردار سلیمانی را مدارای اجتماعی دانست و افزود: سردار سلیمانی اهل مدارای اجتماعی بود و با افراد به ویژه جوانان برخورد سیاسی نمی کرد و همه را فرزندان این مرز و بوم می دانست.

به گزارش ایکنا از گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان امروز، 20 مهرماه در همایش تجلیل از ایثارگران، خانواده های معزز شدا و مدافعان حرم که با حضور مادر شهیدان «قدرت الله، محمد و محمود یوسفی» در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، سردار سلیمانی را الگوی ناب جهانی دانست و اظهار کرد: امروز دشمنان جمهوری اسلامی نیز به عظمت سردار سلیمانی اذعان دارند و درباره او صحبت می کنند.

وی یکی از ویژگی های شخصیتی سردار سلیمانی را مدارای اجتماعی دانست و افزود: سردار سلیمانی اهل مدارای اجتماعی بود و با افراد به ویژه جوانان برخورد سیاسی نمی کرد و همه را فرزندان این مرز و بوم می دانست.

مدیرکل اسلامی گیلان، با بیان اینکه به تاسی از حاج قاسم نباید انسان ها را سیاه و سفید ببینیم، گفت: سردار سلیمانی همگان را می دید و به همگان اعتماد داشت و لذا شاهد عشق و علاقه مردم به ایشان حتی پس از شهادتش بودیم.

فاضلی، سردار سلیمانی را عنصر هویتی یک امت دانست و تصریح کرد: حاج قاسم فقط به ملت نمی اندیشید و برای امت تلاش می کرد و لذا به فکر دفاع از مردم مظلوم در عراق و سوریه و بوسنی و... بود.

وی با بیان اینکه هویت جمعی امت سینه به سینه منتقل می شود، عنوان کرد: سردار سلیمانی در دلها جای گرفته و همیشه در دلها می ماند، زیرا توانست دل ها را به دست آورد و کسی که دلی را به دست آورد، آن دل را تصرف می کند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، تصرف دلها را منوط به دو خصلت دانست و خاطرنشان کرد: انسان باید گذشت های بزرگ داشته باشد تا دلها را به دست آورد و گذشت بزرگ یعنی ایثار. در واقع انسان باید هرچه دارد را ببخشد تا بتواند ایثار کند.

وی با بیان اینکه ایثارگران ما از هرچه داشتند گذشتند، ادامه داد: بزرگترین تمدن ها در طول تاریخ به واسطه حرص و غرور از بین رفتند، اما شهدا و ایثارگران اصل صبر بودند و حرص و غرور نداشتند. خانواده های شهدا نیز در این ایثارهای بزرگ سهین هستند و ما هرگز نمی توانیم خودمان را جای آنان بگذاریم.

فاضلی، خدابین بودن را هنر دانست؛ نه خودبینی را و اضافه کرد: سردار سلیمانی الگوی فرهنگ ایثار است و به ما نشان داد که راه ایثار بسته نیست و لذا امروز به این روحیه نیاز داریم و همه باید به سمت ایثار اجتماعی و ایثار اقتصادی برویم.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه بدون ایثار اجتماعی دچار مشکل می شویم، اظهار کرد: امروز نیازمند ایثار در همه عرصه ها هستیم و شیوع بیماری کرونا موجب شده ایثار در حوزه پزشکی به اوج خود برسد.

فاضلی، هشت سال دفاع مقدس را نمونه بارز ایثار در همه عرصه ها دانست و یادآور شد: ملت ایران در طول 40 سال گذشته هر کجا که احساس نیاز کرده، حضور ایثارگرانه یافته و باید در این راستا از سردار سلیمانی الگو بگیریم و خودمان را به شخصیت ایشان نزدیک کنیم.

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم به ما آموختن راه شهادت بسته شدنی نیست، تصریح کرد: باید در همه سختی ها و مشکلات صبوز باشیم و اتحاد خودمان را بیشتر کنیم.

انتهای پیام
captcha