تبدیل مسجد اویغورها به کافه در سین‌کیانگ چین
کد خبر: 3929467
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲

تبدیل مسجد اویغورها به کافه در سین‌کیانگ چین

در ادامه ظلم به مسلمانان اویغور در چین ساختمان یک مسجد در شهر کاشغر این کشور تبدیل به کافه‌ای برای استفاده جهانگردان شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از Shimbun Asahi، این روزنامه در گزارشی به بررسی وضعیت اویغورها و فشارهای دولت چین بر آنها پرداخت. در بخشی از این گزارش آمده که در اوایل ماه اکتبر(اواسط مهرماه) یک ساختمان گنبدی شکل تغییر کاربری پیدا کرده و نماد هلال اسلامی که نشان می‌داد این مکان مسجد بوده، برداشته شده است. مسجدی دیگر در قسمت شرقی منطقه مسکونی کاشغر نیز به سوغات سرا تبدیل شده است.

در این گزارش با اشاره به تغییر کاربری این مسجد به کافه آمده از قول یک فرد ناشناس آمده که  مجری این طرح یک فرد از قومیت هون(اکثریت نژادی در چین) و اهل استان گوانگدونگ بوده است. این کافه از ماه مِی سال 2019 پس از بازسازی آنچه قبلاً مسجد بود،  کار خود را آغاز کرد.

این فرد محلی گفت: ما از نماز خواندن در بیرون از خانه خود می‌ترسیم، بنابراین همه در خانه جمع می‌شویم و نماز می‌خوانیم.

بنابر این گزارش در شهر اورومچی و کاشغر در قسمت غربی منطقه سین کیانگ، تعدادی مسجد برای چینی‌های قومیت هون هان به کافه و سایر مکان‌های گردشگری تبدیل شده است. به گفته ساکنان محلی، طی دو تا سه سال گذشته تعداد زیادی از مساجد کوچک و متوسط ​​که در حومه بخش قدیمی شهر پراکنده بودند، بسته شده‌اند.

انتهای پیام
captcha