همه دستگاه‌های عضو مدیریت بحران کهگیلویه‌وبویراحمد در آماده باش هستند
کد خبر: 3937701
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵

همه دستگاه‌های عضو مدیریت بحران کهگیلویه‌وبویراحمد در آماده باش هستند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه دستگاه های امدادی و خدمات رسان عضو ستاد مدیریت بحران استان در وضعیت آماده باش قرار دارند.

همه دستگاه‌های عضو مدیریت بحران کهگیلویه‌وبویراحمد در آماده باش هستند

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری استان، حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 6 آذرماه در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان، اظهار کرد: ما مسئول هستیم و هیچ کدام هم پروازی نیستیم و مؤظفیم که پای کار باشیم و شبانه روز خدمت رسانی کنیم، اما شما رسانه ها با وجود اینکه اینچنین وظیفه ای ندارید، اما پای کار هستید و نقدهایتان نیز دلسوزانه است.
وی با اشاره به بارندگی های پیش رو، عنوان کرد: با بررسی کامل اطلاعات تصمیم می گیریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه به طور قطع شاهد آبگرفتگی معابر خواهیم بود، بیان کرد: همه باید پای کار باشند و کسی در نزدیکی رودخانه ها قرار نگیرد.
کلانتری با بیان اینکه براساس نقشه های هواشناسی خطر صاعقه هم جدی است، تصریح کرد: انتظار می رود برای کارهای غیر ضروری به بیرون مراجعه نکنند.
وی با اشاره به اینکه ۱۲۰۰ تن نمک و شن توسط راهداری ذخیره شده است، تصریح کرد: انبار مناطق در معرض سیل شارژ شده است و هیچگونه مشکلی در این خصوص نداریم.
کلانتری با تاکید بر اینکه باید مجموعه مدیریت بحران در تمام شهرهای استان در حالت آماده باش باشند، خاطرنشان کرد: انتظار می رود همچنین سایر مناطق کمک کار شهرهای سردسیری باشند.
وی کمک رسانی به مناطق روستایی و عشایری را از اولویت ها دانست و گفت: مناطق محروم و روستایی از زیلایی و مارگون تا دیشموک به صورت ویژه مورد توجه باشند چون سخت گذر هستند اما باید خود مردم نیز رعایت کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: دستگاه های خدمات رسان و تیم‌ های امداد و نجات باید به حالت آماده‌ باش و عملیاتی باشند نباید برای ورود آن‌ ها زنگ بزنیم تا از خانه وارد عمل شوند بلکه باید کاملا در حال آماده‌ باش باشند.
کلانتری ادامه داد: احتمال آبگرفتگی در شهرهای مختلف استان وجود دارد، شرکت برق و گاز اعلام آمادگی کامل کرده‌ اند و باید برق استان تیم واکنش سریع برای وصل برق داشته باشند تا در بارندگی سنگین تاریکی نداشته باشیم.
وی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت آب منطقه‌ ای بحث رهاسازی به موقع و کارشناسی شده آب به ویژه در محدوده سد کوثر گچساران است که خسارات زیادی خواهد داشت و زمانی موثر است که به موقع باز شود هر چند در سال‌ های گذشته به موقع عمل شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیرکل بنیاد مسکن، عنوان کرد: انتظار می رود از تجمعات مردمی در این نهاد جلوگیری شود و برای رسیدگی به امور مردم با برنامه ریزی بهتری اقدام شود.
کلانتری اظهار کرد: در همه شهرها حفاری‌ ها باید صورت جلسه داشته باشد و هیچ گونه حفاری بدون مجوز انجام نشود.
وی خطاب به مدیران دستگاه های خدمات رسان و امدادی که شامل تعطیلات اعلام شده نیستند، بیان کرد: باید کیفیت و سرعت کار دستگاه‌ های خدمات‌ رسان در بحران بیشتر شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازدید های سرزده از دستگاه های اجرایی استان، تصریح کرد: شورای مدیریت بحران در آماده باش کامل به سر می برند و سعی شود دستگاه های خدمات رسان کشیک‌ ها را مشخص کنند و در آماده باش کامل باشند.
کلانتری در خصوص محدودیت‌ ها هم، خاطرنشان کرد: تدابیر دولت این است که در هفته پیش رو در مناطق قرمز مدیران پای کار باشند اما در خصوص تعطیلی ادارات تابع اعلام ستاد ملی مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونا هستیم و طبق ابلاغیه ستاد ملی به دستگاه‌ های استان ابلاغ می‌ کنیم.
وی یادآور شد: آنچه حائز اهمیت است ترددها باید به شدت کاهش پیدا کند تا شاهد وقفه در زنجیره این ویروس باشیم واقعیت این است که تلفات زیادی تاکنون در دنیا، کشور و استان داده شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از همکاری خوب و مثال زدنی مردم استان، افزود: باید همه دست به دست هم دهیم و با رعایت پروتکل ها و دستورالعمل ها زنجیره انتقال این ویروس را کاهش دهیم.
کلانتری اظهار کرد: هدف اصلی کم کردن ترددها و رفت و آمدها است در یک نشست که ۱۱ نفر به عیادت بیمار رفته بودند ۱۰ نفر از آن‌ ها کرونا گرفتند که زنگ خطری برای شب نشینی‌ ها و عیادت‌ ها است.
وی در بخش پایانی سخنانش، از آمادگی کامل برای مقابله با هر گونه بحران احتمالی خبر داد و گفت: همه تجهیزات و امکانات استان برای این مهم بسیج شدند.

انتهای پیام
captcha