گلایه از کم‌مهری برخی دستگاه‌های قرآنی نسبت به درگذشت مرحوم «هوشنگ یاری»
کد خبر: 3942909
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
یادداشت /

گلایه از کم‌مهری برخی دستگاه‌های قرآنی نسبت به درگذشت مرحوم «هوشنگ یاری»

یکی از فعالان قرآنی طی یادداشتی از کم‌مهری و بی‌توجهی مسئولان و دستگاه‌های قرآنی کشور نسبت به درگذشت ناگهانی هوشنگ یاری، قاری بین‌المللی و پیشکسوت کرمانشاهی و عدم دلجویی حداقلی از خانواده این مرحوم گلایه کرد.

هوشنگ یاریمهدی قبادی، فعال قرآنی کشورمان طی یادداشتی از کم‌مهری و بی‌توجهی مسئولان و دستگاه‌های قرآنی کشور نسبت به درگذشت ناگهانی هوشنگ یاری، قاری بین‌المللی، مدرس فقید و پیشکسوت قرآنی اهل کرمانشاه و عدم دلجویی حداقلی از خانواده این مرحوم و بسنده کردن به پیام‌های تسلیت، در عدم پاسداشت و نکوداشت زنده‌یاد هوشنگ یاری به عنوان وزنه قرآنی غرب کشور گلایه کرد. متن این یادداشت به شرح ذیل است؛

«متأسفانه دست‌اندرکاران و مسئولان ذیربط قرآنی کشور نسبت به اساتید و قهرمانان قرآنی اهتمام ویژه و خاصی ندارند و این بی‌توجهی‌ها به ویژه در استان‌های محروم بیشتر احساس می‌شود. هوشنگ یاری در زمان حیاتشان مورد کم‌توجهی و بی‌مهری بود و از مسابقاتی چون بنگلادش و تونس، که وظیفه سازمان اوقاف و امور خیریه برای اعزام ایشان به مسابقات قرآن بود، با سهل‌انگاری مسئولان وقت باز ماند.

پس از درگذشت این مدرس و قاری بین‌المللی کشورمان به بهانه شرایط کرونایی، مسئولان و مدیران قرآنی تنها به صدور پیام تسلیت در فضای مجازی بسنده کردند، در حالی که می‌توانستند مانند شهردار محترم كرمانشاه طی هماهنگی با مسئولان قرآنی کرمانشاه، برنامه و تدابیری را برای حضور در منزل و دیدار با خانواده مرحوم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظر بگیرند تا از همسر و فرزندان وی، دلجویی کنند.

زنده‌یاد هوشنگ یاری، فردی اهل سخاوت، باگذشت، همراه با سعه صدر و همواره پیشقدم در گشایش مشکلات قاريان و قشرهای مختلف مردم بود. وی به تربیت و پرورش شاگردان قرآن اهمیت می‌داد و خداباوری مهمترین ویژگی مرحوم استاد یاری بود.

متأسفانه سازمان اوقاف و امور خیریه و مرکز امور قرآنی آن و سازمان دارالقرآن‌ الکریم به عنوان دو ارگان رسمی قرآنی کشور که مرتبط با قاریان، محافل، مسابقات و سایر برنامه‌های قرآنی سطح کشور هستند، آنگونه که انتظار می‌رفت در این زمینه عمل نکردند و کوتاهی کردند.

طی حضور فرزندان زنده‌یاد هوشنگ یاری در تهران، چندین بار از طرق مختلف و حتی طی پیام‌های بی‌واسطه به رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف، پیشنهاد دلجویی و ابراز تسلیت به خانواده این مرحوم را مطرح کردیم که بی‌جواب ماند و حال آنکه انتظار دلجویی حضوری، حداقل کار ممکن برای تسکین آلام آنها در فقدان مرحوم است. نه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه و نه سازمان اوقاف و امور خیریه در تجلیل و تکریم این استاد به خوبی عمل نکرده‌اند.

اینکه با ارسال یک پیام تسلیت، سلب مسئولیت کنیم، درست نیست. البته باید گفت استاد عباس سلیمی با رغبتی که داشتند، میزبان فرزندان مرحوم یاری در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) بودند. شورای عالی قرآن نيز با دعوت از اين عزيزان و با حضور اعضای محترم آن شورا به شايستگی ميزبانی و دلجویی كردند كه از اين بزرگواران سپاسگزاريم.

از رادیو قرآن نیز انتظار بیشتری می‌رفت، اما خبرگزاری بین‌المللی قرآن ایکنا نیز با دعوت از خانواده مرحوم به وظیفه خود عمل کرد و همچنین شبکه قرآن و معارف سیما نیز در برنامه مصباح، طی هماهنگی آقای محمدهادی صلح‌جو از خانواده مرحوم یاری، دلجویی داشت.

از چهلمین روز درگذشت این قاری و عزيز از دست رفته، مدت كوتاهی گذشته و فرصت جبران هست، پیشنهاد می‌شود تا از خانواده و فرزندان این مرحوم، دلجویی کنند.»

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha