میثاق‌ قرآنیان با آرمان‌های شهیدان و تصویب کلیات آئین‌نامه ستاد عالی مسابقات
کد خبر: 3944664
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
اهم اخبار و رویدادهای قرآنی هفته /

میثاق‌ قرآنیان با آرمان‌های شهیدان و تصویب کلیات آئین‌نامه ستاد عالی مسابقات

اعلام برنامه‌های گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش، آغاز ثبت‌نام نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رونمایی از سه محصول قرآنی ازجمله سامانه بازنمایی دستاوردهای قرآنی کشور و تصویب کلیات آیین‌نامه ستاد عالی مسابقات قرآن از جمله خبر‌های مهم امور قرآنی کشور در این هفته بود.

به گزارش ایکنا، آغاز برنامه‌های قرآنی گرامیداشت سالروز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، از مهمترین، و آغاز ثبت‌ نام نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، میثاق‌ جامعه قرآنی کشور با آرمان‌های سید شهیدان جبهه مقاومت و تصویب کلیات آیین‌نامه ستاد عالی مسابقات قرآن از دیگر رویدادهای این هفته بود. در ادامه به اهم اخبار این هفته اشاره می‌شود.

رقابت ۲۱۰ متسابق در مرحله سراسری چهلمین مسابقات قرآن کارکنان نهاجا

رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز نهاجا از رقابت ۲۱۰ راه‌یافته به مرحله سراسری چهلمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه این نیرو خبر داد.

تعطیلی ۱۷۰ مؤسسه قرآنی در استان البرز

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت البرز با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ مؤسسه قرآنی در استان البرز داریم، گفت: پیش از شیوع کرونا، تعداد این مراکز، ۲۵۰ مؤسسه بود.

راه‌اندازی گروه آموزشی «طوبی» با مشارکت ۴ مؤسسه قرآنی

گروه آموزشی و تبلیغی «طوبی» درباره موضوعات روز در حوزه قرآنی، دینی و اسلامی با مشارکت چهار مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی چون رضوان، هادیان راهیان نور، حامی و اسوه تهران در بستر فضای مجازی راه‌اندازی شد. علاقه‌مندان به حضور در این گروه از طریق کانال مؤسسه رضوان به نشانی tooba_grooh@ در پیام‌رسان‌های تلگرام، ایتا، بله، سروش یا صفحه اینستاگرام درخواست ثبت نام خود را ثبت کنند.

گزارش ایکنا از فصل اول «یکی بود، یکی نبود»

سی‌امین قسمت مجموعه داستانی «یکی بود، یکی نبود» ۳ دی‌‌ماه به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما رفت و فصل نخست این مجموعه به پایان رسید. حال فرصت مناسبی است تا نگاهی تحلیلی و انتقادی به منظور بهبود کیفیت تولیدات قرآنی صداوسیما در حوزه کودک و نوجوان داشته باشیم.

از آغاز برنامه‌های یادبود شهادت سردار سلیمانی تا تصویب کلیات آیین‌نامه ستاد عالی مسابقات قرآن

اعلام برنامه‌های ستاد قرآنی گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی

۴۷ عنوان برنامه کلی برای معرفی شخصیت قرآنی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به جامعه در نظر گرفته شده است که چله گفتمان‌سازی مکتب قرآنی حاج قاسم، برپایی کاروان قرآنی در ۱۰ موضوع، تولید فیلم مستند با هدف انطباق سیره شهید سلیمانی و برگزاری انس با قرآن کریم به وسعت جهان اسلام از جمله این برنامه‌هاست.

راه‌اندازی پویش تلاوت سوره کوثر به یاد شهید سلیمانی

همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت سردار دل‌ها، پویش تلاوت سوره کوثر به یاد این شهید والامقام از سوی نهادهای عضو ستاد قرآنی گرامیداشت اولین سالروز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان برپا می‌شود. این پویش به دلیل تقارن سالروز شهادت سردار سلیمانی با ایام فاطمیه(س) با عنوان «پویش تلاوت سوره کوثر برای شهدا» برگزار می‌شود.

میثاق‌ جامعه قرآنی کشور با آرمان‌های سید شهیدان جبهه مقاومت

میثاق‌نامه جامعه قرآنی کشور با آرمان‌های سید شهیدان جبهه مقاومت در آستانه نخستین سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمان ایشان، شامگاه سه‌شنبه، نهم دی‌ماه در محفل انس با قرآن و شهدا قرائت شد.

ابلاغ سلام و تحیت جامعه قرآنی به خانواده شهید هادی طارمی

جمعی از قرآنیان به نمایندگی از جامعه قرآنی کشور در آستانه نخستین سالگرد شهادت مظلومانه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمان ایشان، ۱۰ دی‌ماه با حضور در منزل شهیدهادی طارمی، سلام و تحیت جامعه قرآنی را به خانواده این شهید والامقام ابلاغ کردند.

محفل قرآنی «مرد میدان» برگزار شد

محفل آنلاین قرآنی با عنوان «مرد میدان» ۱۰ دی‌ماه، در آستانه سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همراهان باوفایش، با حضور سید حسین موسوی بلده، رئیس شورای عالی قرآن شهرداری تهران، اساتید و پیشکسوتان قرآن کریم و ذاکرین اهل بیت(ع)، کلهری؛ شهردار منطقه ۵ و معاونین این منطقه برگزار شد. در این برنامه آیاتی از کلام الله مجید توسط جعفر فردی، قاری بین‌المللی و همچنین وحید خزایی، قاری ممتاز کشور قرائت شد و در ادامه این برنامه شاهد اجرای همخوانی قرآن، شعرخوانی و سرود بودیم.
 
در بخش دیگر این برنامه سردار فیضی، فرمانده سپاه ناحیه قدس غرب تهران ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره سرادر دلها، شهید قاسم سلیمانی از رشادت‌های وی در صحنه نبرد با دشمنان اسلام و داعش سخن گفت و بر اهمیت حرکت ایشان در پیروزی جبهه مقاومت در  این سال‌ها در کشورهای منطقه و مبارزه موفق با داعش تأکید کرد.

رونمایی از ۳ محصول قرآنی در جلسه کمیسیون تبلیغ و ترویج

این هفته در پنجاه‌وهفتمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم از کتاب ترکش دوست‌داشتنی، سامانه «سبد»، سامانه بازنمایی دستاوردهای قرآنی کشور، و فونت رایانه‌ای قرآن کریم‌ رونمایی شد.

«واهب»؛ طرحی برای توزیع قرآن‌ در استان‌های محروم

دبیرکل بنیاد قرآن از اجرای طرح «واهب» خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۳۰ هزار جلد قرآن، جمع‌آوری و در جنوب استان کرمان و استان سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

واگذاری مدیریت کانال‌های ۱۷ گانه قرآن، عترت و نماز به استان‌ها

در نشست هم‌اندیشی رؤسای ادارات قرآن، عترت و نماز سراسر کشور، بر تشکیل کانال‌های استانی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و واگذاری مدیریت کانال‌های ۱۷ گانه قرآن، عترت و نماز به استان‌ها در راستای سیاست تمرکززدایی تأکید شد.

ثبت‌نام نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت آغاز شد

ثبت‌نام نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت از صبح روز دهم دی‌ماه آغاز شد و به مدت بیست روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان با مراجعه به نشانی quranedu.ir  فرآیند ثبت نام خود را انجام دهند.

کلیات آیین‌نامه ستاد عالی مسابقات قرآن تصویب شد

در این هفته و در پنجاه و هفتمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم، علاوه بر معرفی عضو حقیقی جدید این کمیسیون، آیین‌نامه ستاد عالی مسابقات قرآن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کلیات آن به تصویب رسید، اما مقرر شد تا کمیته‌ای تشکیل شود و به بررسی یکی از بندهای این آیین‌نامه بپردازد که در مورد نهاد تعیین‌کننده مصادیق اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن است.

تقویت هسته کارشناسی سازمان بهزیستی و جدیت در اجرا و پیگیری خروجی

نخستین جلسه شورای عالی قرآن سازمان بهزیستی کشور در دوره مدیریت وحید قبادی‌دانا، ۱۰ دی‌ماه برگزار شد و بر فعالیت این شورا در حوزه ساختار، نیروی انسانی، برنامه‌ها، اعتبارات، کنترل کیفیت، ارزشیابی و میزان اثربخشی برنامه‌ها، افزایش تعداد بانوان عضو شورا، ضرورت برگزاری مسابقه حفظ و قرائت قرآن نابینایان در سطح بین‌المللی و جدیت در اجرا، عرضه آسان، جذاب و هیجان‌انگیز آیات کلام وحی و ... تأکید شد.

اجرای طرح ارتقای قاریان نوجوان به همت مرکز امور قرآنی اوقاف

آئین افتتاحیه طرح ارتقای قاریان‌ نوجوان با عنوان سبیل‌الرشاد ۱۳ دی‌ماه، ساعت ۱۶ در ساختمان مهر سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

حضور پررنگ خوزستانی‌ها در بیست‌وسومین جلسه ارتقای قاریان

بیست و سومین جلسه ارتقای قاریان ممتاز قرآن کریم، چهارشنبه ١٠ دی‌ماه با رعایت تدابیر بهداشتی، به صورت مجازی و به میزبانی شورای عالی قرآن برگزار شد. به منظور برقراری تعامل دوسویه با قاریان و جلب مشارکت بیش از پیش ایشان، این جلسه علاوه بر تارنمای آپارات، از طریق نرم‌افزار گوگل‌میت نیز به صورت زنده پخش شد و قاریان حاضر در این ارتباط تصویری، در خلال برنامه به ارائه نقطه‌نظرات خود پرداختند.

معرفی راه‌یافتگان مرحله نهایی جشنواره تلاوت‌های مجلسی در بخش بانوان

جشنواره تلاوت‌های مجلسی در بخش بانوان سال گذشته به صورت آزمایشی در خوزستان برگزار شد و امسال قرار بود که در بخش بانوان در پنج منطقه از کشور برگزار شود که به دلیل استقبال بالا و درخواست‌های مکرر علاقه‌مندان به صورت کشوری برگزار شد. بر همین اساس بانوان راه‌یافته به مرحله فینال انتخاب بانوی برتر بخش بزرگسالان پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی با پایان یافتن مرحله مقدماتی این جشنواره معرفی شدند.

انتهای پیام
captcha