آیت‌الله کعبی درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی را تسلیت گفت
کد خبر: 3945468
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳

آیت‌الله کعبی درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی را تسلیت گفت

آیت‌الله کعبی در پیامی درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی را تسلیت گفت.

آیت‌الله کعبی درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی را تسلیت گفت

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیت‌الله کعبی، نماینده  مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی را در پیامی تسلیت گفت.


«بسم الله الرحمن الرحیم
قال الامام موسى الكاظم عليه السلام :
اذا مات المؤمن الفقيه ثلم في الاسلام ثلمة لايسدها شئ لان المؤمنين الفقهاء حصون الاسلام كحصن سور المدينة لها

ارتحال عالم ربانی، فقیه مجاهد و بصیر و فیلسوف فرزانه و مفسر گرانمایه علامه آیت‌الله مصباح یزدی (قدس سره) را به ساحت اقدس قطب عالم امکان حضرت بقیة الله الاعظم (عجل الله فرجه) و رهبر حكيم انقلاب اسلامى حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (دام ظله الوارف) و مراجع معظم تقليد و حوزه‌های علميه و شاگردان و دوستداران و استادان و فضلا و دانش پژوهان و مدیران و کارکنان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و خاندان و بستگان بویژه فرزندان فاضل و انقلابی و داماد عالم فرزانه و مجاهد ایشان؛ تسلیت عرض می‌نمایم.

از خداوند متعال صبر جمیل و اجر جزیل برای کلیه اصحاب مصیبت و مغفرت و رحمت واسعه و رضوان الهی و علو درجات و حشر با رسول‌الله علیه و آله و اهل بیت عصمت وطهارت علیهم‌السلام برای ایشان مسالت می‌نمایم.

درگذشت این دانشمند اسلام شناس و پارسا و پرهیزگار ضایعه سنگینی برای مکتب و انقلاب است که امیدواریم خداوند با تفضل و لطف و کرم خود جبران نماید.

مرحوم علامه آیت‌الله مصباح (رضوان الله علیه)، ستون و دژ مستحکم و نفوذناپذیر اسلام در معارف نظری و عملی بود.

مرحوم علامه مصباح (قدس سره) در طهارت روح و اخلاص و معرفت و سلوک معنوی و در نشر معارف اهل بیت علیهم السلام و عرصه فلسفه و عرفان و کلام و فقه و تفسیر و فرهنگ و تمدن و تولید دانش در علوم انسانی در اوج بود و در صیانت از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و آرمان‌های امام راحل و رهبری معظم انقلاب با استقامت و فداکاری و بصیرت و شجاعت عمارگونه از حق دفاع کرد و در برابر بدعت‌ها و شبهات و انحرافات و فتنه‌ها روشنگری کرد و ملاحظه هيچکس را به غیر از عمل به وظیفه نداشت و مصداق «لا تاخذه فی الله لومة لائم» بود و با اینکه از روح لطیف و نرم و توأم با محبت با مومنین برخوردار بود همواره در برابر دشمنان اسلام و مکتب اهل بیت (علیهم السلام) و جریان نقاق و فتنه و انحراف قاطع و متصلب بود.

مرحوم علامه مصباح (تغمده الله برحمته الواسعة) الگویی شایسته در عرصه علم و عمل برای حوزه‌های علمیه و روحانیت است و به کادر سازی اهتمام ویژه داشت.

از خداوند متعال مسالت می‌نماییم توفیق رهروی راه نورانی ایشان و بهره‌مندی از علوم و معارف اهل بیت و تلاش بیشتر در عرصه تقویت ایمان و تقوی و بصیرت و توفیق خدمت خالصانه و سربازی امام زمان (عجل الله فرجه) و حسن عاقبت به همه مشتاقان کرامت نماید.
بمنه وکرمه
الاقل_ عباس کعبی
۱۳/ ۱۰ / ۱۳۹۹»

انتهای پیام
captcha