برگزاری کارگاه مجازی «روانشناختی حفظ» در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3949420
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

برگزاری کارگاه مجازی «روانشناختی حفظ» در خراسان‌جنوبی

مؤسسه قرآنی مجمع قاریان و حافظان استان خراسان‌جنوبی در راستای انگیزه‌سازی، تصمیم‌سازی، خودسازی و غنی‌سازی شخصیتی حافظان قرآن کریم، کارگاه مجازی «روانشناختی حفظ» را برگزار می‌کند.

کارگاهی برای خودسازی حافظان / حفاظ قرآن به غنی سازی شخصیتی نیاز دارندابوالفضل عبدالهی‌، قاری، حافظ و معلم قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری کارگاه مجازی روانشناختی حفظ از سوی مؤسسه قرآنی مجمع قاریان و حافظان استان در راستای انگیزه‌سازی، تصمیم‌سازی، خودسازی و غنی‌سازی شخصیتی حافظان، اظهار کرد: حفظ قرآن به‌صورت پشت سرهم در سنین پایین فشارهای روحی زیادی به فرد وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه براساس تحقیقات و پژوهش‌ها، حافظ قرآن باید از بعد روحی قوی برخوردار باشد، افزود: حفاظ معضلات و مشکلاتی در راه حفظ دارند که باید با وجود یک مشاور در کنار خود از این معضلات روانی بگذرند.

این معلم قرآن با بیان اینکه گاهی حفاظ راه را اشتباه می‌روند چراکه هدف مشخص و انگیزه‌های لازم را ندارند و مهارت زندگی را آموزش ندیده‌‌اند، تصریح کرد: زندگی سالم و هدفمندی مناسب، انگیزه مناسب، تصمیم‌سازی مطلوب و توکل در قالب مباحث روانشناختی باید برای حفاظ بیان شود.

این قاری قرآن با بیان اینکه وقتی حفظ قرآن تمام شد، باید خودسازی شخصیتی حافظ ادامه داشته باشد، اظهار کرد: حفظ قرآن باید اعتقاد و ایمان فرد را نسبت به خالق هستی بالا ببرد.

عبدالهی با بیان اینکه در این راستا مؤسسه قرآنی مجمع قاریان و حافظان استان، کارگاه روانشناختی حفظ را برگزار می‌کند، افزود: تاکنون به این حوزه زیاد پرداخته نشده و هرچه بوده، مقطعی بوده است، اما اکنون به این شکل به‌صورت کامل مسئله روانشناسی را با یک مسئله دینی ترکیب می‌کنیم.

این معلم قرآن با بیان اینکه یک حافظ باید بتواند از محفوظات خود، برای قوی شدن شخصیت خود و افزایش ایمان بهره ببرد، افزود: یک حافظ تنها نباید به حفظ بپردازد، بلکه باید شخصیت خود را نیز پرورش دهد.

عبدالهی ادامه داد: هدف این است که با وضعیت روحی و روانی که در جامعه ما حاکم است و گاهی باورهای خود را از دست داده‌ایم، بتوانیم شخصیت حفاظ را قوی کنیم.

وی با اشاره به اینکه حافظان قرآن باید بر روی خود کار کنند، افزود: این دوره مخصوص حفاظ، قبل و بعد از حفظ و حین حفظ است تا بتوانند آموزش‌های لازم را ببینند.

این معلم قرآن با بیان اینکه برای شروع هر کاری، توکل، انگیزه و صبوری نیاز است که باید این کار را از ابتدا برای حفاظ مشخص کنیم، اظهار کرد: حافظ قرآن باید انگیزه لازم را برای شروع و ادامه حفظ داشته باشد و در ادامه نیز خود را از نظر شخصیتی قوی کند.

عبدالهی یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند تا 14 بهمن‌ماه با شماره 09158653881 تماس بگیرند و از مباحث روانشناسی این دوره بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha