نگاهی به برنامه‌های قرآنی مؤسسه امام رضا(ع) در ماه گذشته
کد خبر: 3950077
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹

نگاهی به برنامه‌های قرآنی مؤسسه امام رضا(ع) در ماه گذشته

مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) ورنامخواست به‌عنوان یکی از مؤسسات فعال استان اصفهان برنامه‌های متعددی را در دستور کار دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به رزمایش همدلی و برپایی روضه‌های خانگی اشاره کرد.

به گزارش ایکنا، مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) ورنامخواست به عنوان یکی از مؤسسات فعال استان اصفهان برنامه‌های متعددی را در دستور کار دارد که در ادامه نگاهی داریم به فعالیت‌های این مؤسسه در یک ماه گذشته.

یکی از برنامه‌ها، کلاس‌های معرفتی این مؤسسه است؛ شنبه‌ها؛ کلاس تفسیر مختصر و گویای قرآن، یکشنبه‌ها؛ کلاس آرامش در قرآن، دوشنبه‌ها؛ کلاس اقتصاد در قرآن، سه‌شنبه‌ها؛ کلاس نماز در قرآن، چهارشنبه‌ها؛ کلاس احکام و حقوق، پنجشنبه‌ها؛ کلاس معاد در قرآن و جمعه‌ها نیز کلاس مهدویت در قرآن برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به منظور استفاده از برنامه‌های این مؤسسه می‌توانند از لینک https://chat.whatsapp.com/Lf7yBsAUWjWFO9t7wJiVzp در پیام‌رسان واتساپ و https://eitaa.com/joinchat/2583887957C796099227a در ایتا استفاده کنند.

فضاسازی مؤسسه به‌همت قرآن‌آموزان ویژه فرا رسیدن ایام فاطمیه و شهادت سردار دل‌ها برنامه دیگر اجرا شده در این مؤسسه در ماه گذشته بود.

دارالقرآن امام رضا(ع) ورنامخواست یکشنبه‌شب‌ها از ساعت 18 تا 20 میزبان جلسه آموزش تلاوت قرآن با حضور گلبان، قاری استانی است که ویژه عموم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

برگزاری نشست هفتگی هیئت امام رضا(ع) همراه با اجرای کرسی تلاوت قرآن کریم به میزبانی مسجد امام جعفر صادق(ع) ورنامخواست را می‌توان از برنامه‌های دیگر این مؤسسه برشمرد.

طرح کرسی تلاوت قرآن کریم نیز هر هفته سه‌شنبه‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء توسط هیئت و مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) با همکاری دفتر امام جمعه در مساجد شهر ورنامخواست اجرا می‌شود.

کارگاه صوت و لحن قرآن کریم ویژه عموم نیز یکشنبه‌ها ساعت 18 تا 20 بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشاء در ساختمان اصلی دارالقرآن امام رضا(ع) واقع در خیابان شهید رضا شاهمرادی، کوچه امام حسین(ع) روبه‌روی آسیاب برنج‌کوبی برگزار می‌شود.

طرح روضه خانگی نیز طرحی است که از سوی این مؤسسه در ایام فاطمیه اجرا شد، به این صورت که یک سخنران به همراه یک روضه‌خوان در محل حاضر شده و حدود ۲۰ دقیقه برای اهالی خانه اقامه عزای حضرت زهرا(س) می‌کردند. این طرح با همکاری دفتر امام جمعه شهر اجرا شد.

مراسم سوگواری ایام فاطمیه همراه با اقامه عزا و بیان معارف فاطمی و کرسی تلاوت قرآن در دهه فاطمیه از سوی این مؤسسه برگزار شد.

رزمایش همدلی نیز با محوریت توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی و فرهنگی بین اقشار آسیب‌پذیر جامعه از کرونا به‌صورت مسجدمحور و محله به محله در سطح شهر ورنامخواست و روستاهای تابعه با همکاری خیران با این مؤسسه انجام شد.

مراسم عزاداری حضرت ام‌البنین(س) نیز همراه با ویژه‌برنامه محفل قرآنی هیئت مذهبی امام رضا(ع) شهر ورنامخواست همراه با تکریم خانواده‌های محترم شهدا برگزار شد.

یادآور می‌شود، این مؤسسه در شهر ورنامخواست، خیابان امام، خیابان شهید رضا شاهمرادی، کوچه امام حسین(ع) واقع شده است.

انتهای پیام
captcha