زنان سرپرست خانوار همدانی وام اشتغال دریافت می‌کنند
کد خبر: 3955221
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸

زنان سرپرست خانوار همدانی وام اشتغال دریافت می‌کنند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان از ایجاد صندوق ضمانت وام اشتغال برای زنان سرپرست خانوار در همدان خبر داد و گفت: این صندوق با هدف حمایت از زنان سرپرست خانواری که توانایی ایجاد شغل را داشته اما مشکل ضمانت دارند، تشکیل‌ شده است.

زنان سرپرست خانوار همدانی وام اشتغال دریافت می‌کنندشهرام عابدی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: یکی از راهبردهای اساسی این نهاد برای رفع نیازمندی و خروج خانواده‌ها از چرخه حمایت، ایجاد اشتغال و توانمندسازی نیازمندان است که در این راستا تلاش می‌شود به نحوی اقدام شود که علاوه بر ایجاد درآمد پایدار، بنیان خانواده نیز تحکیم شده و اختلالی در ایفای نقش مادری زنان سرپرست خانواده ایجاد نشود.

عابدی بیان کرد: صندوق ضمانت وام‌های اشتغال مددجویان، با اولویت زنان سرپرست خانوار به این دلیل ایجاد شده تا از این طریق به بانوانی که در تأمین ضمانت دچار مشکلات جدی هستند تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت‌شده و کرامت و عزت‌نفس خانواده‌ها با ایجاد اشتغال و رساندن آنان به توانمندی حفظ و تقویت شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر 55 درصد از سرپرستان خانواده‌های تحت حمایت استان، بانوان هستند که مسئولیت اداره 32 هزار خانواده در استان به دوش این زنان قرار دارد و کمیته امداد تلاش می‌کند خدمات خود را در زمینه توانمندسازی آنان فراهم کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان گفت: اهداف این نهاد در حوزه زنان، بر تقویت و تحکیم بنیان خانواده و زمینه‌سازی برای نقش‌آفرینی زنان در اجتماع استوار بوده و تلاش کرده‌ایم تا در سال جهش تولید، بانوان فعال بتوانند با اشتغال و تولید، در جامعه مفید و اثرگذار باشند.

انتهای پیام
captcha