گرامیداشت یاد قربانیان حمله به مساجد نیوزیلند
کد خبر: 3959297
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷

گرامیداشت یاد قربانیان حمله به مساجد نیوزیلند

صدها نفر از مردم نیوزیلند در مراسمی با حضور نخست‌وزیر این کشور به مناسبت دومین سالگرد حمله تروریستی به دو مسجد شهر کرایست‌چرچ یاد قربانیان این حادثه را گرامی داشتند.

به گزارش ایکنا به نقل از استاف، صدها نفر از مردم نیوزیلند امروز (شنبه) در مراسم ملی بزرگداشت قربانیان حمله سال 2019 به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ گردهم آمدند.

در حمله به دو مسجد النور و لینوود در 15 مارس 2019، پنجاه و یک نمازگزار مسلمان کشته و افراد زیادی زخمی و یا دچار آسیب‌های روحی شدند.

لیان دالزیل (Lianne Dalziel) شهردار کرایست‌چرچ، از کسانی که در این حملات دچار آسیب و متحمل رنج‌های فراوان شدند، قدردانی کرد. 

وی در این مراسم گفت: من از کسانی که روایت‌های خود از این حادثه را به اشتراک گذاشتند، تشکر می‌کنم. می‌دانم که آنها به خاطر این حادثه چقدر درد می‌کشند.

وی افزود: با وجود این، هر بار که چنین داستان‌هایی به اشتراک گذاشته می‌شود، بذر تفاهم کاشته می‌شود و با درک این موضوع، می‌بینیم که تفاوت‌ها گاهی اوقات همه چیزهای مشترک را پنهان می‌کند.

مها المدنی که پدرش، علی محمد المدنی 66 ساله را در این حمله از دست داده است، در این مراسم به نمایندگی از جوانان مسلمان آسیب‌دیده سخنرانی کرد.

المدنی گفت: درد از دست دادن این 51 زندگی نه تنها مردم کرایست‌چرچ را تحت تأثیر قرار داد بلکه این درد، نیوزیلند و سایر نقاط جهان را متاثر کرد و این امر هنوز هم احساس می‌شود.

جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند هم در این مراسم در سخنانی گفت که وی در انتخاب کلمات برای یادآوری این دو حمله ناتوان است و هیچ توصیفی برای لطمه‌ای که در آن حادثه به جامعه این کشور وارد شده وجود ندارد.

برگزاری مراسم گرامیداشت دومین سالگرد حمله به مساجد نیوزیلند /اماده

وی گفت: اگرچه کلمات نمی‌توانند معجزه کنند اما توانایی کمک به التیام‌بخشی را دارند و این بدان معنی است که باید از کلمات، خردمندانه استفاده کنیم.

سال گذشته مراسم یادبود این حادثه به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو شد.

انتهای پیام
captcha