طرح «توسعه مشاغل خانگی» متقاضیان را به بازار متصل می‌کند
کد خبر: 3960629
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶

طرح «توسعه مشاغل خانگی» متقاضیان را به بازار متصل می‌کند

دبیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در یزد گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف پایدارسازی مشاغل خانگی، متقاضیان را توانمند و به بازار متصل می‌کند.

طرح «توسعه مشاغل خانگی» متقاضیان را به بازار متصل می‌کندمحمد زارع، دبیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی مسئولیت پیاده‌سازی و اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را با کارفرمایی وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی برعهده دارد اظهار کرد: این طرح در سه فاز شناسایی مزیت‌ها، توانمندسازی و اتصال به بازار در حال انجام است که وظیفه مطالعات فاز اول طرح شامل نیازسنجی، مزیت‌سنجی و ظرفیت‌سنجی مشاغل خانگی به جهاد دانشگاهی محول شد. در عین حال این نهاد پس از ثبت‌نام متقاضیان، مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهد. 

وی ادامه داد: این طرح در استان با همکاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال انجام است و هم اکنون در فاز دوم طرح با انجام جلسات مشاوره گروهی و فردی توانمندی اشخاص شناسایی می‌شود. با توجه به نتایج این جلسات، تولید محصول استاندارد مبتنی بر نیاز بازار و فروش محصولات مشکل متقاضیان طرح ملی مشاغل خانگی در استان است.

زارع افزود: با اینکه تعداد محدودی از متقاضیان جهت تأمین سرمایه اولیه برای راه اندازی کسب و کار مشکل دارند اما مشکل مشاغل خانگی با تسهیلات بانکی حل نمی‌شود. 

وی ادامه داد: در این طرح متقاضیان زمان ارزیابی، دسته بندی می‌شوند و هر فرد بر اساس توانمندی،‌ آموزش و مشاوره دریافت می‌کند و با توجه ویژه به توسعه فعالیت‌های شبکه‌ای، اتصال به بازار انجام خواهد پذیرفت.

زارع با بیان اینکه سهمیه استان در این طرح ۱۸۰۰ نفر است، افزود: متقاضیانی که تمایل دارند در این طرح ثبت‌نام کنند، می‌توانند با انتخاب یکی از اولویت‌های شغلی به سامانه inhb.ir یا سایت سازمان جهاددانشگاهی استان یزد مراجعه و از آموزش رایگان نیز بهره‌مند شوند.

دبیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در یزد تصریح کرد: این طرح در نظر دارد با استفاده از شبکه‌ای از کارشناسان، مشاوران و تسهیل‌گران در سراسر کشور و با بهره‌مندی از ظرفیت‌های تمامی سازمان‌های دولتی و غیردولتی به ویژه بخش خصوصی، حلقه‌های مفقوده و خلأ طرح‌های مشابه قبلی را شناسایی و نقش و جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور را توسعه دهد.

انتهای پیام
captcha