کمک بیش از پنج میلیارد تومانی کردستانی‌ها به جشن نیکوکاری
کد خبر: 3960739
تاریخ انتشار : ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

کمک بیش از پنج میلیارد تومانی کردستانی‌ها به جشن نیکوکاری

معاون امور توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان از جمع‌آوری پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک مردم استان کردستان در جشن نیکوکاری امسال خبر داد.

هیوا رحیمی، معاون امور توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به اینکه کمک‌های جشن نیکوکاری در هر شهرستان برای نیازمندان همان منطقه هزینه و توزیع شد، اظهار کرد: این کمک‌ها در قالب‌های نقدی و کالا بین خانواده‌های تحت حمایت با اولویت ایتام، بیماران زمین‌گیر و زنان سرپرست خانوار توزیع شده است.

وی افزود: جشن نیکوکاری امسال در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ اسفند در سطح استان برگزار شد و تا امروز جمع‌آوری این کمک‌ها ادامه دارد.

معاون امور توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان بیان کرد: از مجموع پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌های جمع آوری شده جشن نیکوکاری، دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از طریق مراکز نیکوکاری بوده که توسط خیران و معتمدان همان مراکز بین نیازمندان همان مناطق توزیع شده است.

وی با اعلام اینکه در سال جاری مردم خیر و نیکوکار استان ۴۳ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند، اظهار کرد: پرداخت صدقات از طریق سامانه پیامکی #۰۸۷*۸۸۷۷* و همچنین استفاده از دستگاه‌های پوز جزو روش‌های نوین و جدید پرداخت الکترونیکی صدقات است.

رحیمی با اشاره به اینکه در کنار خدمات و اعتبارات کمیته امداد امام خمینی(ره) به مددجویان، صدقات نیز با هدف کمک به رفع بخشی از مشکلات نیازمندان جمع‌آوری و هزینه می‌شود، افزود: از مجموع ۴۳ میلیارد ریال صدقات مردمی استان کردستان در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۲۷ میلیارد ریال آن برای کمک به تامین مسکن نیازمندان این استان هزینه شده است.

وی بیان کرد: ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در بخش حمایت و سلامت و برای هزینه‌های درمان، تحصیل، ازدواج، لوازم ضروری زندگی و کمک‌های موردی نیازمندان صرف شده است.

معاون امور توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: همچنین چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در زمینه ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی و تربیتی به مددجویان، ۸۶۰ میلیون ریال برای اشتغال و کاریابی و ۴۳۰ میلیون ریال برای کمک به نیازمندان از طریق تعامل با خیریه‌ها صرف شده است.

انتهای پیام
captcha