کاهش 93 درصدی اقامت گردشگران نوروزی در اصفهان
کد خبر: 3961266
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹

کاهش 93 درصدی اقامت گردشگران نوروزی در اصفهان

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اصفهان از کاهش 93 درصدی اقامت گردشگران نوروزی در اصفهان در مقایسه با نوروز 1398 و پیش از شروع بیماری کرونا خبر داد.

کاهش 93 درصدی اقامت گردشگران نوروزی در اصفهان

به ‌گزارش ایکنا، به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، فریدون الهیاری، امروز 6 فروردین‌ماه، اظهار کرد: با بررسی‌های به‌عمل آمده از ابتدای شروع تعطیلات نوروزی تاکنون هیچگونه اقامت غیررسمی گردشگران در سطح استان ثبت نشده و تمامی اقامت‌های گردشگران صرفاً در واحدهای اقامتی دارای مجوز سلامت صورت پذیرفته است.

وی افزود: براساس بررسی آمارهای دبیرخانه ستاد اجرائی خدمات سفر استان، از ابتدای تعطیلات نوروز و از ظهر 28 اسفندماه سال گذشته تا ابتدای روز پنجم فروردین‌ماه، 45 هزار نفر گردشگر در واحدهای اقامتی تحت نظارت این اداره کل حداقل به مدت یک شب اقامت کرده‌اند.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اصفهان ادامه داد: بررسی آمارها نشان می‌دهد که میزان اقامت گردشگران در استان اصفهان از روز 28 اسفندماه 1399 تا روز پنچم فروردین‌ماه 1400 در مقایسه با مدت مشابه در سال 1397 و 1398 (ایام پیش از شیوع بیماری کرونا) از کاهش 93 درصدی برخوردار است.

الهیاری گفت: علی‌رغم کاهش اقامت گردشگران، نظارت‌ها با توان و قوت تمام ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha