ضرورت راه‌اندازی خانه هنرمندان کهگیلویه
کد خبر: 3964065
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹

ضرورت راه‌اندازی خانه هنرمندان کهگیلویه

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی حمایت مقام عالی وزارت برای تشکیل هیات امنا و تاسیس و راه‌اندازی خانه هنرمندان کهگیلویه را خواستار شد.

ضرورت راه‌اندازی خانه هنرمندان کهگیلویه

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید محمد موحد، نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی روز گذشته، 23 فروردین‌ماه در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان بهمئی، اظهار کرد: فرهنگ‌سرای شهر لیکک و سینمای این شهر نیازمند تخصیص اعتبار ویژه جهت تکمیل و بهره برداری است.
وی با اشاره به برگزاری شب‌های شعر بلادشاپور که هرسال بصورت ملی در شهر تاریخی دهدشت برگزار می شود، تصریح کرد: این رویداد بزرگ نگاه ویژه وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی را می‌خواهد.
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده با توجه به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در شهر دیشموک، بیان کرد: سالانه جشنواره ملی فیلم کوتاه کهگیلویه برگزار می‌شود و انتظار می رود این جشنواره بدلیل تاثیرگذاری فرهنگی و هنری از جانب وزارت ارشاد حمایت جدی شود.
حجت‌الاسلام موحد با اشاره به اینکه منطقه کهگیلویه زادگاه شاعر و هنرمند کشوری زنده‌یاد حسین پناهی می باشد انتظار داریم اعتبار ملی برای برگزاری جایزه سالانه ملی شعر و نمایش بنام آن هنرمند فقید تخصیص داده شود.
وی تاکید کرد: با توجه به وسعت شهرستان‌های حوزه انتخابیه انتظار داریم با تبدیل نمایندگی‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی چرام و لنده از نمایندگی به اداره و تاسیس نمایندگی در چاروسا، دیشموک و سوق موافقت شود.
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: یکی دیگر از مشکلات حوزه کهگیلویه نبود تجهیزات لازم برای تأسیس و راه اندازی دفتر سینمای جوان در این شهرستان می باشد.
حجت‌الاسلام موحد ادامه داد: تکمیل پلاتو و نگارخانه حسین پناهی کهگیلویه با 50 درصد پیشرفت فیزیکی یکی دیگر از نیازمندی‌های جدی بوده که برای بهره مندی جوانان و مردم باید ضمن تامین اعتبار مورد نیاز، عملیات اجرایی آن سرعت یابد.
وی یادآور شد: اکنون که بنیاد علوی درمناطق محروم درحال خدمت رسانی درحوزه‌های مختلف می‌باشد و فرصت مناسب است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری بنیاد علوی نسبت به تعیین اعتبار و سهم مشارکت آن وزارتخانه و ساخت مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری لنده اقدام عاجل نماید.
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تجهیز و تعمیر سالن اجتماعات شهید نحوی در فرهنگ‌سرای شماره یک کهگیلویه بخصوص تجهیز سیستم صوتی و تصویری و تغییر سن سالن یکی از دغدغه‌های مهم هنرمندان شهرستان کهگیلویه می‌باشد.
حجت‌الاسلام موحد همچنین حمایت مقام عالی وزارت برای تشکیل هیات امنا و تاسیس و راه اندازی خانه هنرمندان کهگیلویه را خواستار شد.
همچنین، عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از حسن نیت و توجه سیدمحمد موحد نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده به مقوله فرهنگ و هنر در استان تاکید موکد داشتند که خواسته‌های بحق نماینده کهگیلویه و دکتر روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون بررسی و در اسرع وقت نسبت به دغدغه ایشان پاسخ مؤثر داده شود.
همچنین در این دیدار که معاون پارلمانی و مدیرکل امور مجلس وزارت ارشاد نیز حضور داشتند، مهدی روشنفکر، نماینده مردم بویراحمد و دنا خواستار تکمیل مجموعه فرهنگی یاسوج بعنوان بزرگترین مجتمع جنوب کشور شد.
وی همچنین خواستار تکمیل پروژه‌های فرهنگی و هنری حوزه انتخابیه خود شد.
روشنفکر توجه جدی به مقوله فرهنگ و هنر را زمینه‌ساز ترقی هر جامعه عنوان نمود و خواستار پویایی هرچه بیشتر در این زمینه‌ها شد.

انتهای پیام
captcha