کشتار دام بدون نظارت ناظران شرعی از مصادیق ضایع کردن حقوق انسان‌هاست
کد خبر: 3966754
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

کشتار دام بدون نظارت ناظران شرعی از مصادیق ضایع کردن حقوق انسان‌هاست

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: قربانی کردن در محیطی غیر از کشتارگاه و بدون نظارت ناظران شرعی و سلامت، از مصادیق آلوده کردن محیط‌های عمومی و انتقال بیماری مشترک بین انسان و دام و ضایع کردن حقوق انسان‌هاست.

کشتار دام، بدون نظارت ناظران شرعی از مصادیق ضایع کردن حقوق انسان‌هاستمحمد اصغرزاده، مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: همواره اعلام کرده‌ایم که سلامت مردم خط قرمز ماست و در این راه با هیچ فردی اغماض نمی‌کنیم.

وی افزود: در همین راستا در ایام ماه مبارک رمضان که مصرف فرآورده‌های خام دامی افزایش می‌‌یابد، نظارت‌ها تشدید می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی بیان کرد: طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی به‌دلیل ماه مبارک رمضان از 25 فروردین‌ماه آغاز شده و تا 23 اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت که هیچ تخلفی را نمی‌پذیریم.

اصغرزاده با بیان اینکه زمان تولید و انقضا در این طرح به شدت نظارت می‌شود تا شاهد به خطر افتادن جان مردم نباشیم، تصریح کرد: در این طرح، 36 اکیپ به‌صورت سیار و ثابت مشخص شده‌اند تا با حضور 1137 نفر از کارشناسان دامپزشکی استان به بحث نظارت و کنترل ماه مبارک رمضان بپردازند.

وی با بیان اینکه از مردم تقاتضا داریم تا با دیدن هرگونه تخلف در مورد فرآورده‌های خام دامی، با اداره کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی یا با شماره 1512 تماس بگیرند، اظهار کرد: در مورد ذبح دام نیز با توجه به شرایط کرونا شرایط سخت‌تر شده است و افرادی که ذبح دام انجام می دهند، باید تمام شرایط را رعایت کنند، چراکه امکان دارد این بیماری به صورت مکانیکال منتقل شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کرونا جزء بیماری‌‌های مشترک بین انسان و دام نیست، اما اگر فرد آلوده به بدن و موی دام دست بزند به فرد دیگر منتقل خواهد شد، تصریح کرد: قربانی کردن در محیطی غیر از کشتارگاه و بدون نظارت ناظران شرعی و سلامت، از مصادیق آلوده کردن محیط‌های عمومی و انتقال بیماری مشترک بین انسان و دام و ضایع کردن حقوق انسان‌هاست.

اصغرزاده با بیان اینکه سلامت دام قبل از کشتار باید تأیید شود که این امر در کشتارگاه سنتی انجام نمی‌گیرد، یادآور شد: در اسلام بر رعایت بهداشت تأکید شده و سلامت افراد یکی از مهم‌ترین اصول است؛ بنابراین باید دقت لازم در این حوزه انجام شود.

انتهای پیام
captcha