افزایش ۱۵ درصدی شعب اخذ رأی در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 3971472
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

افزایش ۱۵ درصدی شعب اخذ رأی در کهگیلویه‌وبویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۱۵ درصدی شعب اخذ رأی در استان برای انتخابات ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: تلاش‌ها بر این است که اکثر شعب اخذ رأی در فضای بازی مستقر شود.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری استان، حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 23 اردیبهشت ماه در نشست ستاد انتخابات استان خواستار بررسی مسائل انتخابات در نشست ستاد امنیت انتخابات در شهرستان‌های ۹ گانه استان با حضور فرمانداران شد و افزود: آسیب ‌شناسی انتخابات دوره‌‌های گذشته فرصتی برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات پیش رو است.

وی بر ضرورت ارائه آموزش‌های تخصصی و عمومی به اعضای شعب انتخابات تاکید و اظهار کرد: اعضای شعب باید با تجربه بوده و در عمل بی طرف باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سراسر استان به جز حوزه گچساران و باشت دو انتخابات برگزار می‌شود، بیان کرد: ضرورت دارد همه برآوردها انجام شود و کمبودها از لحاظ نیروی انتظامی، نیروی انسانی، خودروها و تجهیزات پیش بینی شود.

کلانتری با تاکید بر اینکه آموزش عمومی بسیار مهم است، تصریح کرد: انتخابات شوراها در شهر یاسوج کاملا مکانیزه است و امید است با برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی سایر شهرهایی که درخواست کردیم موافقت شود.

وی خواستار مشارکت صدا و سیما و اصحاب رسانه در ارائه آموزش عمومی به مردم در خصوص مراحل مختلف انتخابات از جمله فرآینده رأی دادن و... شد.

کلانتری با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و ۴۲ شعب اخذ رای انتخابات در استان پیش بینی شده است، ادامه داد: بدون شک ثمره تلاش و زحمات امروز روز انتخابات مشخص می‌شود. شعب شهری و روستایی و آمار خودروها را به صورت دقیق برآورد کنید.

وی تصریح کرد: براساس ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی «تمامی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، ادارات و نهادهای قانونی، مؤسسات دولتی و وابسته به دولت، شهرداری‌ها و مؤسسات عمومی مؤظفند حسب درخواست وزارت کشور، استانداران، فرمانداران، بخشداران، کارکنان و سایر امکانات خود را تا خاتمه انتخابات در اختیار آنان قرار دهند.»

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در گذشته چون مدارس فعال بود از نظر تجهیزات مشکلی نداشتند، گفت: اکنون به دلیل شیوع کرونا لازم است در همه شهرستان تمام مدارسی که قرار است به عنوان شعب اخذ رای در نظر گرفته شوند شناسایی و توسط مسئولان اداره کل آموزش و پرورش، روسای مناطق و مدیران مدارس وضعیت آب، برق و سایر تجهیزات بررسی و با ظرفیت کامل آماده و پذیرای مردم در روز انتخابات باشند.

کلانتری ابراز کرد: در ۱۸ شهر تعداد ۶۸۶ نفر در انتخابات شورای اسلامی شهر با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: به صورت میانگین در هر شهر ۳۸ نفر داوطلب وجود دارد که همینطور به صورت میانگین در هر شهر ۵ نفر توسط مردم انتخابات می شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیش ترین داوطلب را متعلق به شهر یاسوج با تعداد ۱۴۴ نفر برشمرد و تصریح کرد: از لحاظ میزان حضور و میزان تایید صلاحیت ستاد انتخابات استان عملکرد بسیار خوبی داشته است که جز استان‌های شاخص در کشور هستیم.

کلانتری بر مراقبت هرچه بیشتر برای برگزاری بهتر انتخابات تاکید کرد و ادامه داد: انتظار می رود کمیته تبلیغات با قدرت‌تر از سایر کمیته‌ها همچون فعالیت‌های کنونی عمل کند و تمامی مراحل براساس سیاست‌های ستاد انتخابات کشور باشد.

وی خطاب به داوطلبان انتخابات، بیان کرد: نامزدها در زمان قانونی و براساس رعایت دستورالعمل‌ها اقدام کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تدابیر و تمهیدات ویژه ضد کرونایی در شعب اخذ رای و سایر مکان‌های مرتبط با برگزاری انتخابات پیش بینی شده است، بیان کرد: کنترل بیماری کرونا بسیار حائز اهمیت است.

کلانتری همچنین از افزایش ۱۵ درصدی شعب اخذ رأی در استان برای انتخابات ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: تلاش‌ها بر این است که اکثر شعب اخذ رأی انتخابات ۱۴۰۰ در فضای باز مستقر شود.

وی بر رعایت شیوه نامه‌ها برای پیشگیری از شیوع کرونا تاکید کرد و افزود: حداکثر پیشگیری در همه شعب پیش بینی و تدارک دیده شده و شهروندان با رعایت فاصله اجتماعی و حفظ پروتکل‌های وزارت بهداشت با خیالی آسوده می‌توانند در این انتخابات مشارکت کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه انتخاب حق مردم است، تاکید کرد: وظیفه ما این است که با حضور و مشارکت حداکثری تعهد به نظام و سرزمین را اعلام کنیم و در تعیین سرنوشت خود مشارکت داشته باشیم.

کلانتری با بیان اینکه هر شهروند روستایی و شهری باید برابر باشه و رای نظر خود را به شکل قانونی اعلام کند، اظهار کرد: خروجی کار توسط مردم مشخص می‌شود و مهم‌ترین موضوع حضور و مشارکت فعال مردم است. وظیفه ما این است که تمام امکانات را برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات مهیا کنیم.

همچنین، فتاح محمدی، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: ۲۱ نفر در انتخابات میان ‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی شهرستان‌های گچساران و باشت ثبت نام کردند.

وی در خصوص نتایج احراز صلاحیت داوطلبان شوراهای روستایی نیز، یادآور شد: هیئت نظارت بخش‌ها تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه نتیجه نهایی را به بخشداری‌ها اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha