شرکت ۱۴۴ گیلانی در آزمون ارزیابی حافظان قرآن
کد خبر: 3972916
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

شرکت ۱۴۴ گیلانی در آزمون ارزیابی حافظان قرآن

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، از برگزاری آزمون ارزیابی حافظان قرآن با حضور ۱۴۴ حافظ قرآن در استان طی روز گذشته خبر داد و گفت: قبول‌ شدگان مدرک تخصصی درجه یک، دو، سه و چهار دریافت خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، از برگزاری آزمون ارزیابی حافظان قرآن کریم خبر داد و اظهار کرد: در آزمون امسال که با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد، ۱۴۴ حافظ قرآن شامل ۸۸ نفر زن و ۵۶ نفر مرد از سراسر گیلان شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه قبول شدگان در آزمون مذکور مدرک تخصصی معادل دیپلم را دریافت خواهند کرد، افزود: مدرک درجه چهارم این آزمون مربوط به حافظان ۲۰ جزء از قرآن کریم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، از دریافت مدرک تخصصی کاردانی توسط قبول شدگان این دوره خبر داد و تصریح کرد: مدرک درجه سه این آزمون مربوط به حافظان کل قرآن کریم است که باید مسلط به مفاهیم باشند.

مهدوی ادامه داد: فردی که حافظ کل قرآن باشد، اما در آزمون مفاهیم نتواند نمره قابل قبول را کسب کند، نمی‌تواند مدرک تخصصی در این درجه که معادل کارشناسی است را دریافت کند.

وی با بیان اینکه مدرک درجه دو در آزمون مذکور نیز مربوط به حافظان ممتاز است، بیان کرد: بعد از آزمون شفاهی، آزمون کتبی در زمینه مفردات قرآن از شرکت کنندگان گرفته خواهد شد و در صورت قبولی به آنها مدرک تخصصی کارشناسی ارشد اعطا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان پیش شرط دریافت مدرک دکتری را داشتن سابقه ۱۰ سال تدریس عنوان کرد و گفت: مدرک درجه یک به افرادی که به مفاهیم قرآنی مسلط و در آزمون‌های شفاهی حفظ و تفسیر کتاب‌های علوم قرآنی قبول شده اند، اعطا می‌شود.

انتهای پیام
captcha