ناامیدی از صحنه انتخابات، به‌معنای یکه‌تازی دشمنان است
کد خبر: 3974163
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

ناامیدی از صحنه انتخابات، به‌معنای یکه‌تازی دشمنان است

خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ثمرات بی‌شماری را برای مردم ایران به ارمغان آورده است، گفت: ناامید شدن و کناره‌جویی از صحنه انتخابات، به‌معنای یکه‌تازی دشمنان است، مردم باید به ندای رهبر معظم انقلاب پاسخ داده و تحت تاثیر بدخواهان قرار نگیرند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد، هفتم خردادماه در خطبه‌های نخست نماز جمعه این هفته شهرکرد با بیان اینکه بهترین عمل از منظر امام حسین(ع)، ایمان به خدای متعال است، اظهار کرد: ایمان به پروردگار، دنیاداران را به انفاق و سخاوت دعوت می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد افزود: ایمان، باعث گذشت انسان‌ها از جان خود می‌شود، ایمان به خدای متعال، ملت را بیدار و طاغوت را سرنگون می‌کند و اگر زندگی افراد با ایمان با افراد بدون ایمان مقایسه شود، تفاوت‌ها آن کاملا مشهود است.

فاطمی با بیان اینکه طبق نظر امام حسین (ع)، عامل نجات از مهلکه، اعتماد به پروردگار است، گفت: انسان باید بتواند در اوج سختی و مشکلات به پروردگار تکیه کند.

خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه امام حسین(ع) چیستی زینت یک مرد را در علم و دانش همراه با حلم را عنوان کرد و ادامه داد: اگر بردباری همراه با علم و دانش نباشد، مانند اسب چموشی می‌ماند که می‌تواند خود و سوارش را به قعر دره سوق دهد.

وی در ادامه با اشاره به مسئله مهم انتخابات، بیان کرد: رویکرد اسلام، حکمفرمایی حکومت صالحان است که در نهایت زمین را بندگان صالح پروردگار به ارث می‌برند، دولت انتخابی، باید اهل حلال و حرام باشد و این رویه، رویکرد اهل بیت (ع) نیز بوده است.

فاطمی با بیان اینکه افرادی که برای نامزدهای انتخاباتی فعالیت می‌کنند، باید اهل حساب و کتاب با پروردگار باشند، گفت: دروغ، غیبت، تهمت و تخریب از اخلاق بیگانگان است و چنین افرادی نمی‌توانند الگوی مسلمانان قرار بگیرند، در بازار گرم انتخابات باید به الگوهایی نظیر اولیای اسلام و حکومت‌های زمان پیامبر و ائمه اطهار رجوع کرد.

خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد در خصوص راه تشخیص صالحان، تصریح کرد: حکومت‌ها میدان امتحان مردان هستند، مسئولان در هر دوره‌، امتحان خود را پس داده‌ و مسئولیت‌هایی را عهده‌دار بوده‌اند، باید در درجه نخست به ولایت‌پذیری نامزدهای انتخاباتی و در مرحله بعد سوابق، روحیات، اعتقادات و منش آنان دقت کرد.

وی تاکید کرد: آن‌چه در انتخابات کشور توسط مردم رقم بخورد و هر شخصی انتخاب شود، بر تک‌تک افراد جامعه اثرگذار است، قطعا سیاست‌های هر دولت در خاورمیانه و در جهان تاثیرات خود را نشان می‌دهد.

فاطمی در ادامه با بیان اینکه نخستین گناه کبیره، شرک به پرودگار است، اظهار کرد: یاس و ناامیدی، دومین گناه کبیره محسوب می‌شود، این روزها برخی مردم را از رای دادن و شرکت در انتخابات ناامید می‌کنند، درست است که کمبودها در کشور وجود دارد، اما باید منصفانه نعمت‌ها را دید.

خطیب نماز جمعه شهرکرد به نعمت ولایت فقیه در کشور اشاره کرد و افزود: در سال ۶۰، طی یک عملیات تروریستی، رئیس جمهور و نخست‌وزیر شهید شدند، اما به برکت ولایت فقیه مشکلی در کشور ایجاد نشد، زیرا قوانین در کشور به‌نحوی تنظیم شده است که به کشور در  بحران‌های مختلف آسیبی وارد نشود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، اشکالاتی در همه دولت‌ها وجود داشته است، یادآور شد: انسان‌ها نباید ناامید شوند، ملت باید از انتخابات طرفداری کرده و سرنوشت خود را به دست بیگانگان ندهند.

فاطمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ثمرات بی‌شماری را برای مردم ایران به ارمغان آورده است، خاطرنشان کرد: ناامید شدن و کناره‌جویی از صحنه انتخابات، به‌معنای یکه‌تازی دشمنان است، مردم باید به ندای رهبر معظم انقلاب پاسخ داده و تحت تاثیر بدخواهان قرار نگیرند.

 

انتهای پیام
captcha