منتخبین مردم در شوراها منشأ‌ خیر و برکت باشند
کد خبر: 3980794
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

منتخبین مردم در شوراها منشأ‌ خیر و برکت باشند

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه منتخبین مردم در شوراها باید منشأ خیر و برکت باشند،‌اظهار کرد: امیدوارم در کنار هم و با همدلی در مسیر توسعه شهر تلاش کنیم و در زمینه خدمات‌رسانی شهرداری و بررسی تمامی ضررهای مالی و اقتصادی و هزینه‌های مالی در زمان کرونا طبق قانون مطالبه‌گری کنیم.

ارسالی امروز| حمله شیمیایی به سردشت نماد مظلومیت ایران استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حسین بخشایشی، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه، امروز، ۸ تیرماه در جلسه شورای اسلامی شهر ارومیه، اظهار کرد: ضمن گرامیداشت سالروز بمباران شیمیایی شهر سردشت و روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی گفت: ۸ تیرماه سالروز بمباران شیمیایی سردشت، روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی نامگذاری شده است. در تاریخ ۷ و ۸ تیرماه ۱۳۶۶، بمب‌افکن‌های عراقی با بمب‌های شیمیایی به نقاط پر ازدحام و متراکم جمعیتی شهر سردشت یورش بردند و زن و کودک و پیر و جوان آن شهر و اطراف آن را آماج گازهای کشنده و وحشتناک شیمیایی قرار دادند. 

وی افزود: عمق فاجعه سردشت به حدی بود که نخستین شهر قربانی حملات جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نامیده شد و به گفته برخی محققان، فاجعه سردشت حتی وخیم‌تر از بمباران شیمیایی حلبچه بود چراکه در سردشت از گاز اعصاب و خردل و در حلبچه از گاز سیانور استفاده شد. 

بخشایشی بیان کرد: گاز خردل از نوع گازهایی بوده که همواره در محیط و بدن مصدوم باقی می‌ماند و تاکنون نیز هیچگونه راه درمانی برای آن کشف نشده و وضعیت مصدومان سردشت به قدری عمیق بوده است که با گذشت سال‌ها از این حادثه آسیب دیدگان همچنان از عوارض شیمیایی رنج می‌برند.

وی ادامه داد: واقعه سردشت و حملات با سلاح‌های مرگبار شیمیایی طی جنگ هشت ساله که بیش از هزاران قربانی از خود به جای گذاشت، نماد مظلومیت جمهوری اسلامی ایران و از آشکارترین مصادیق ظلم و ستم و برخورد سیاسی و غیر انسانی قدرت‌های استکباری با مقوله حقوق بشر است. 

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه، تصریح کرد: نامگذاری سالروز حمله شیمیایی به این شهر به‌عنوان روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی فرصت مناسبی برای یادآوری این واقعیات مهم و نیز تبیین تلاش‌های انسان دوستانه و صادقانه ایران برای مقابله مؤثر با سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی می‌باشد. اتحاد و همدلی موجب توسعه و آبادانی می‌شود و امیدوارم منتخبین مردم در ششمین دوره شورای اسلامی شهر ارومیه با همدلی، یکدلی و همراهی بتوانند در مسیر توسعه شهری و آبادانی و رفع مشکلات مردم قدم‌های موثری بردارند.

در ادامه این جلسه، حسین پناهی، سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه، خطاب به منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر ارومیه‌، اظهار کرد: امروز مردم به ما اعتماد کرده اند و رای دادند و امیدوارم با توجه به وعده ها و برنامه های ارائهشده در دوره انتخابات بتوانیم در راه خدمت به مردم گام برداریم.

وی اظهار کرد: منتخبین مردم در شوراها باید منشا خیر و برکت باشد و امیدوارم در کنار هم و با همدلی در مسیر توسعه شهر تلاش کنیم و در زمینه خدمات‌رسانی شهرداری و بررسی تمامی ضررهای مالی و اقتصادی و هزینه‌های مالی در زمان کرونا طبق قانون مطالبه‌گری کنیم.

انتهای پیام
captcha