کارگاه «سبک زندگی علوی» در مشگین‌شهر برگزار شد
کد خبر: 3983217
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰

کارگاه «سبک زندگی علوی» در مشگین‌شهر برگزار شد

مسئول خانه قرآنی یسری شهرستان مشگین‌شهر، گفت: کارگاه «سبک زندگی علوی» در راستای تحیکم بنیان خانواده ویژه دختران زهرایی و پسران علوی در راستای گرامی داشت روز ازدواج در مشگین شهر برگزار شد.

کارگاه «سبک زندگی علوی» در مشگین‌شهر برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، مریم حبوبی، مسئول خانه قرآنی یسری شهرستان مشگین‌شهر، 19تیرماه در کارگاه «سبک زندگی علوی» که در راستای تحیکم بنیان خانواده ویژه دختران زهرایی و پسران علوی ویژه گرامیداشت «روز ازدواج» در محل سالن سینمای پل معلق این شهرستان برگزار شد، گفت: شاخصه مهم خانواده موفق اسلامی وجود نظم و سازندگی در خانواده است، فلذا اسلام معتقد است هر گونه نظم و سازندگی باید از خانواده آغاز شود و دامنه سازندگی و گسترش به جامعه هدایت شده و حیات اجتماعی تحت نظم و ضابطه در آید.

وی با بیان اینکه برقراری ارتباط مؤثر با دیگران، بدون یادگیری تکنیک‌های لازم شکل نمی‌گیرد، افزود: ارتباط فرآیندی است که طی آن اطلاعات، عقاید، افکار و احساسات خود را از طریق تماس مستقیم یا غیرمستقیم به دیگران انتقال دهیم.

حبوبی، به نقش برقراری ارتباط مطلوب خانواده علوی در رسیدن به نتایج اثربخش در زندگی اشاره و اظهار کرد: تقویت مهارت‌های ارتباطی در شکل‌گیری یک ازدواج موفق، دوستی‌های پایدار، فرصت‌های شغلی بیشتر و پیشرفت در زمینه‌های مختلف نقش دارد.

مسئول خانه قرآنی یسری مشگین‌شهر، با بیان اینکه برای تضمین احترام متقابل در جوامع باید مهارت و آگاهی لازم از روابط بین فردی داشته باشیم، تصریح کرد: مهارت در برقراری ارتباط با دیگران، اعتماد به نفس فرد را بالا برده و به بهبود کیفیت زندگی و روابط مناسب با اعضای خانواده، به ویژه در ارتباط با فرزندان کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: در هنگام برقراری ارتباط علاوه بر واژه، لحن گفتار و پیام‌های غیر کلامی بر میزان تاثیرگذاری آن بر طرف مقابل تاثیرگذار است.

حبوبی با اشاره به اینکه با آشنایی از چگونگی بیان دیدگاه‌ها می‌توان در حل اختلاف بین افراد راهگشا بود، ادامه داد: یک فرد با مهارت در برقراری ارتباط، باید نسبت به موانع گفتگو آگاه بوده و تلاش کند تا با بررسی مستمر قابل درک بودن پیام و همچنین ارائه‌ی بازخورد مناسب، موانع ارتباط را کاهش دهد.

مسئول خانه قرآنی یسری مشگین‌شهر، روز ازدواج را در خط مقدم احیای ارزش‌های دینی در جامعه عنوان کرد و گفت: در هر مناسبت و ایام ملی و مذهبی مبلغین و فعالان فرهنگی و دینی همواره در میدان حاضر بوده و در تبیین سبک و سیره بزرگان دینی و ترویج فرهنگ اسلامی تلاش می‌کنند.

در ادامه این مراسم مولودی خوانی و اجرای نمایش و سرود انجام شد و از فعالان فرهنگی و زوج‌های با اسم زهرا و علی با اهداء هدایایی تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام
captcha