برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن در مؤسسه نورالثقلین لردگان
کد خبر: 3983559
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن در مؤسسه نورالثقلین لردگان

مدیر مؤسسه قرآنی نورالثقلین لردگان از برگزاری جلسات هفتگی آموزش روخوانی، تجوید و مفاهیم و تفسیر سوره مبارکه حجرات با هدف تلاوت و استماع قرآن کریم خبر داد.

رضا فتاحی، کارشناس کانون قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش شهرستان لردگان و مدیر مؤسسه قرآنی نورالثقلین این شهر در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به فعالیت مؤسسه نورالثقلین در عرصه فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: در حال حاضر آموزش روخوانی، تجوید و مفاهیم و تفسیر سوره مبارکه حجرات در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام حسین(ع) لردگان واقع در جنب گلزار شهدا، برای افراد علاقه‌مند در تمامی رده‌های سنی برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این محفل قرآنی در مسجد را برپایی جلساتی برای شنیدن تلاوت قرآن دانست و ادامه داد: این محافل در راستای تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر دایر کردن جلسات قرآن در میان مردم تنها برای استماع  برگرار می‌شود. در همین راستا قرائت سوره مبارکه حجرات با محتوای مباحث اخلاقی در دستور کار قرار گرفته است. این جلسات در نهایت پاسخ به مطالبه عمومی علاقه‌مندان قرآن کریم مبنی بر روخوانی، تلاوت و استماع قرآن است.

فتاحی با اشاره به حاکم بودن شرایط کرونایی، بیان کرد: در کنار آموزش‌های معمول مؤسسه قرآنی نورالثقلین لردگان، جلسات مجازی روزانه در مباحث تلاوت، ترجمه و تفسیر برگزار می‌شود و در مناسبت‌های گوناگون محافل مجازی از سوی مؤسسه برای مخاطبان و قرآن‌آموزان در دستور کار قرار می‌گیرد. در طی ایام کرونایی فعالیت‌های قرآنی مؤسسه هیچگاه تعطیل نشد و بر طبق شرایط رنگ‌بندی، کلاس‌ها به‌صورت حضوری یا مجازی با رعایت موازین بهداشتی در مسجد امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

این فعال قرآنی شهرستان لردگان با یادآوری برگزاری دوره حفظ پنج جزء قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان، توضیح داد: این دوره برای نخستین بار توسط آموزش و پرورش شهرستان لردگان برگزار می‌شود که تا کنون حدود ۳۰ دانش‌آموز دختر و پسر لردگانی در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند و نام نویسی از علاقه‌مندان تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha