دعوت مدیریت مسجدالاقصی برای حضور گسترده نمازگزاران و روزه‌داران در روز عرفه / ادامه شهرک‌سازی صهیونیست‌ها
کد خبر: 3983682
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹

دعوت مدیریت مسجدالاقصی برای حضور گسترده نمازگزاران و روزه‌داران در روز عرفه / ادامه شهرک‌سازی صهیونیست‌ها

با نزدیک شدن روز عرفه و مراسم دیرینه حضور نمازگزاران و روزه‌داران در مسجدالاقصی، شیخ عمر الکسوانی، مدیریت این مکان مقدس خواهان حضور گسترده نمازگزاران و روزه‌داران در این مکان شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از شمس نیوز، با نزدیک شدن روز عرفه و مراسم دیرینه حضور نمازگزاران و روزه‌داران در این روز در مسجدالاقصی، شیخ عمر الکسوانی مدیریت این مکان مقدس در سخنانی با تأکید بر تداوم این سنت حسنه اسلامی در سال جاری خواهان حضور حداکثری مردم فلسطین در این روز در مسجدالاقصی شده است. وی همچنین ضمن انتقاد از اقدامات اشغالگران در وضع محدودیت‌های مختلف و تعطیلی برنامه‌های تعمیراتی در این مجموعه خواهان حمایت کشورهای اسلامی و عربی به منظور فشار بر اسرائیل و ازسرگیری این تعمیرات شده است. گزیده سخنان شیخ العمر الکسوانی در گفتگو با رادیو «صدای قدس» به شرح زیر است:

دعوت به حضور در مسجدالاقصی در روز عرفه سنتی است که قدمت آن به سالیان دراز می‌رسد و روزه‌داران در این روز در صحن‌های مسجدالاقصی افطار خواهند نمود.

حضور در مسجدالاقصی در شب عرفه یکی از آداب‌ و رسومی است که رسول خدا(ص) بر آن اصرار ورزید.

مسئولیت یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی یا ایجاد محدودیت برای عبادت ما در روز عرفه به طور کامل بر عهده اشغالگران صهیونیستی است.

نمازگزاران در روز عرفه و به منظور جلوگیری از هتک حرمت مسجدالاقصی توسط شهرک‌نشینان اسرائیلی به شکلی گسترده در این مکان مقدس حضور خواهند یافت.

اقدامات اشغالگران در منطقه شرقیه در سایه تلاش‌های این رژیم به منظور تحمیل مسئولیت تعویق تعمیرات در این منطقه بر عهده اوقاف صورت می‌گیرد، در حالی که این رژیم خود مانع ادامه تعمیرها از سوی اوقاف در این منطقه شده است.

اشغالگران به دنبال تثبیت وضعیت جدیدی در مسجدالاقصی هستند، اما این اقدامات مسلمانان را از حضور در این مکان مقدس باز نمی‌دارد.

از تمام درخواست‌ها برای حضور گسترده در مسجدالاقصی و دفاع از هویت اسلامی این مکان مقدس، از سوی فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی 1948 یا کرانه باختری استقبال می‌کنیم.

اقدامات اشغالگران در مسجدالاقصی که با حمایت نظامیان اسرائیلی صورت می‌گیرد، تغییر در هویت اسلامی قدس نخواهد داد.

بیش از 28 برنامه توسعه مسجدالاقصی در دست اقدام بوده است که از سوی اشغالگران متوقف شده است. از مسلمانان و کشورهای عربی درخواست داریم تا از اقدامات ما برای تداوم تعمیر و ترمیم این مکان مقدس حمایت کنند.

 موافقت اسرائیل با ساخت شهرک جدیدی در اراضی اشغالی

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش می‌کند که، دولت رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه پس از مشورت نفتالی بنت، نخست‌وزیر و بنی گانتز وزیر جنگ این رژیم، با احداث شهرک اویتار در کوه صبیح واقع در جنوب نابلس موافقت کرد.

دعوت مدیریت مسجدالاقصی برای حضورگسترده نمازگزاران و روزه‌داران در روز عرفه / مجوز رژیم صهیونیستی برای ساخت شهرک جدیدی در اراضی فلسطینی

مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه اسرائیلی معاریو اعلام کرد که دایره مدنی ارتش رژیم صهیونیستی هفته گذشته صهیونیست‌هایی را که اقدام به ترک این شهرک کرده بودند، مجدداً به این منطقه بازگردانده است.

به گفته معاریو، احداث این شهرک با هماهنگی بنت و گانتز و جنبش نخالا و رئیس شورای منطقه‌ای شومرون انجام می‌گیرد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی اخیراً از تخلیه شهرک اویتار خبر داد و اعلام کرد زمانی این شهرک احداث خواهد شد که ثابت شود بر روی اراضی فلسطینی واقع نشده است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی هم قرار است بلافاصه اقدام به ساخت یک پایگاه نظامی در مجاورت این شهرک نماید.

شهرک‌نشینان صهیونیست 30 ژوئن گذشته طبق توافق با دولت رژیم صهیونیستی اقدام به تخلیه این شهرک کردند.

اکنون رژیم صهیونیستی مدعی شده که اراضی کوه صبیح اراضی دولتی است و متعلق به فلسطینیان نیست و بر همین اساس شهرک‌نشینان به این منطقه بازگشته و قصد احداث شهرک اویتار و مشروعیت‌بخشی به آن را دارند.

فلسطینیان ساکن جنوب نابلس طی هفته‌های گذشته بارها در اعتراض به ساخت این شهرک با صهیونیست‌ها درگیر شدند و تاکنون در این درگیری‌ها دست کم 3 نفر به شهادت رسیده و صدها نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام
captcha