تجلیل از «ابوالفضل بهرام‌پور» مترجم و مفسر قرآن در زنجان
کد خبر: 3983823
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸

تجلیل از «ابوالفضل بهرام‌پور» مترجم و مفسر قرآن در زنجان

سومین ویژه‌برنامه «از تبار قلم» با تجلیل از ابوالفضل بهرام‌پور، مترجم و مفسر قرآن کریم استان زنجان به میزبانی اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی زنجان در فضای مجازی برگزار شد.

تجلیل از «ابوالفضل بهرام‌پور»، مترجم و مفسر قرآن کریم در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، در سومین روز از برگزاری برنامه سراسری «از تبار قلم» به میزبانی اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی زنجان با حضور امیرعلی نیکبخش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان، ایرج صادقی، معاون امور توسعه کتابخانه‌ها و حضور مجازی ابوالفضل بهرام پور، نویسنده منتخب استان زنجان و نویسندگان برجسته از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در سالن کنفرانس کتابخانه سیدافضل موسوی برگزار شد.

امیرعلی نیکبخش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در ابتدای این مراسم با قدردانی از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بابت برگزاری ویژه‌برنامه «از تبار قلم»، اظهار کرد: اهمیت و ارج‌گذاری به نویسندگان و اهالی فرهیخته دانش و نخبگان کشور به عنوان یکی از شاخص‌های اقتدار فرهنگی محسوب می‌شود.

در ادامه این مراسم ابوالفضل بهرام‌پور، نویسنده منتخب در ویژه‌برنامه «از تبار قلم» از استان زنجان با بیان اینکه هدف قرآن رشد انسان‌ها است، بیان کرد: در قرآن زوال، سستی و کهنگی نیست و کسی که با قرآن مأنوس است در فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی و تفسیری هرروز می‌تواند کار جدید ارائه دهد.

مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به ویژگی‌های عالم برزخ ابراز کرد: این عالم، عالم تفرقه است یعنی گذشته، حال و آینده در آن جریان دارد؛ در حالی که عالم برزخ، عالم جمع است یعنی گذشته و حال خود را در یک لحظه می‌بینید و قیامت عالم جمع‌الجمع است و فوق زمان و منهای تدریج است و در آن تدریج زمان جایی ندارد.

وی در ادامه به مجموعه سی جلدی «نسیم حیات» شامل تفسیر جزء به جزء قرآن کریم اشاره کرد و افزود: دوره تفسیری در هر بخش، ابتدا لغات را مورد توضیح قرار داده شده و پس از آن ترجمه‌ آیات و بعد از آن تفسیر و برداشت‌های موجود از آن آیه و در نهایت نیز ریزه‌کاری‌های لفظی و نکات زبانی و ادبی آن را مورد توجه قرار گرفته است.

شایان ذکر است در پایان این مراسم با تقدیم هدیه و لوح تقدیر به امضای علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از خدمات فرهنگی ابوالفضل بهرام پور «مترجم و مفسر قرآن کریم» تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha