آمران به معروف حامیان سازمان محیط زیست باشند
کد خبر: 3983897
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸

آمران به معروف حامیان سازمان محیط زیست باشند

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: آمران به معروف می‌توانند در راستای آموزش و فرهنگ‌سازی زیست محیطی در جامعه، بهترین حامی و کمک‌کننده سازمان محیط زیست باشند تا این امانت را به شکل بهتر و مطلوب‌تری به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

به گزارش ایکنا از قم، سیدرضا موسوی مشکینی، مدیرکل حفاظت محیط زیست قم، 22 تیرماه در همایش مجازی «آمران به معروف، حافظان محیط زیست» در قم اظهار کرد: در اصل هشتم و اصل پنجاهم قانون اساسی، دو موضوع «امر به معروف و نهی از منکر» و «حفاظت از محیط زیست» از وظایف همگانی شمرده شده‌ است.

وی توجه به این دو مسئله حساس در قانون اساسی را بسیار مهم و کلیدی ارزیابی کرد و ادامه داد: امروز برای دستیابی به محیط زیست پاک و سالم به‌عنوان یکی از مهمترین حقوق انسان‌ها، مردم و مسئولان باید بر اساس وظایف قانونی، اخلاقی و شرعی خود همراهی و مشارکت داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با بیان اینکه معضلات زیست محیطی امروز گریبانگیر جامعه است، بر ضرورت شناخت مشکلات و ارائه راهکارهای لازم تأکید کرد و افزود: متأسفانه آلودگی آب، خاک و هوا هر روز در جهان گستره بزرگتری پیدا می‌کند و این روند باید با عزم و اراده جدی اقشار مختلف مردم متوقف شود.

وی با بیان اینکه انسان در چند دهه گذشته همواره تلاش کرده‌ است تا قوانین طبیعت را به نفع خود تغییر دهد، گفت: انسان‌ها با نادیده گرفتن حقوق همه جانداران، قوانین طبیعت را بر هم زده‌اند، اما خود به‌عنوان حلقه‌ای از زنجیره حیات، امروز آسیب‌های ناشی از آن را دریافت می‌کنند.

موسوی دستیابی به رشد و توسعه پایدار را مستلزم رعایت تمامی مؤلفه‌ها و شاخص‌های زیست محیطی دانست و بیان کرد: آمران به معروف می‌توانند در راستای آموزش و فرهنگ‌سازی زیست محیطی در جامعه، بهترین حامی و کمک‌کننده سازمان محیط زیست باشند تا این امانت را به شکل بهتر و مطلوب‌تری به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

یادآور می‌شود، همایش «آمران به معروف، حافظان محیط زیست» با حضور جمعی از دبیران ستادهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی و فعالان این حوزه به‌صورت ویدئوکنفرانس در سالن جلسات اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم برگزار شد.

انتهای پیام
captcha