آلوده کردن محیط زیست یکی از بدترین منکرات است
کد خبر: 3983902
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳

آلوده کردن محیط زیست یکی از بدترین منکرات است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم گفت: حفاظت از طبیعت و محیط زیست وظیفه قانونی و شرعی آحاد جامعه است و بدون تردید آلوده کردن محیط زیست یکی از بدترین منکرات است.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم، 22 تیرماه در همایش مجازی «آمران به معروف، حافظان محیط زیست» در قم، اظهار کرد: خداوند متعال بر حفاظت از طبیعت و نعمت‌های الهی دستور و آن را مایه امتحان و آزمایش انسان‌ها قرار داده‌ است.

وی با بیان اینکه معروف و منکر معنای وسیعی دارد و فقط در حوزه عفاف و حجاب نیست، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فرایض بسیار مهم و بزرگ اسلامی است که در تمامی ابعاد زندگی انسان‌ها جاری و ساری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروزه مسئله محیط زیست بسیار مورد توجه قرار گرفته و همگان نسبت به اهمیت آن پی برده‌اند، تصریح کرد: متأسفانه به‌دلیل تخریب محیط زیست در دهه‌های گذشته، آلودگی‌های زیست محیطی منجر به بروز بیماری‌های مختلف شده و زندگی را برای انسان‌ها سخت‌تر کرده‌ است.

وی با اشاره به اهمیت مسئله محیط زیست و نقش اساسی که در زندگی انسان‌ها ایفا می‌کند، احادیث و روایات ائمه اطهار(ع) در این رابطه را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز محیط زیست کشورمان با بحران‌ها و چالش‌های متعددی از جمله خشکسالی، گرد و غبار و آلودگی آب و خاک مواجه است.

آشتیانی از عدم توجه برخی افراد نسبت به زیاده‌روی در مصرف آب و رها کردن زباله‌ها در طبیعت انتقاد کرد و گفت: خداوند متعال طبیعت را برای زینت زمین آفریده‌ است و ما هرگز نباید نسبت به این نعمت‌ها و مواهب الهی غفلت و کم‌توجهی داشته باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه آمران به معروف استان قم باید نسبت به مسئله حفاظت از محیط زیست توجه جدی داشته باشند، بیان کرد: امیدواریم با برگزاری دوره‌های آموزشی و ارتقای سطح دانش و آگاهی زیست محیطی، همکاری‌ها و اقدامات مناسبت در این حوزه رقم بخورد.

انتهای پیام
captcha