شفافیت و دوری از جریانات سیاسی تنها راه جلب اعتماد مردم است
کد خبر: 3989157
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

شفافیت و دوری از جریانات سیاسی تنها راه جلب اعتماد مردم است

رئیس شورای شهر ارومیه گفت: شفافیت تنها راه برای اعتمادسازی مردم بوده و استفاده از مدیران کارآمد و باتجربه بدون توجه به جریانات سیاسی باید مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد.

ارسالی امروزا شفافیت و دوری از جریانات سیاسی تنها راه جلب اعتماد مردم استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور، رئیس شورای شهر ارومیه، ۱۶ مرداد ماه، در جلسه صحن شورای شهر ارومیه، اظهار کرد: شهر، محل تجمع منافع شهروندان و گروه‌های اجتماعی بوده و هنر مدیریت شهری اتخاذ تمهیداتی در به تعادل رساندن این منافع و سنگین کردن کفه این ترازو به نفع عموم مردم است.

وی افزود: شهر محل تضارب آرا است و مسائل متعدد جغرافیایی، تاریخی، اقتصادی، اجتماعی، کالبدی، زیرساختی و ترافیکی هر روز در دل آن جریان دارد. 

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه، تصریح کرد: مدیریت شهری نیازمند شناخت تمامی این مسائل و مطابق با بند 5 ماده 80 قانون «تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران»، تلاش برای برنامه‌ریزی در خصوص مشارکت مردم در انجام خدمات اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی با موافقت دستگاه‌های ذیربط از جمله یکی از وظایف مهمی بوده که پیوسته همت شورای شهر را می‌طلبد تا با موازنه قوای مردمی بتوان به اهداف مطلوب و چشم اندازهای توسعه دست یافت. 

وی ادامه داد: 17مرداد ماه مصادف با سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی ایران است که در سال 1377 به همراه تنی چند از اعضای کنسولگری ایران در افغانستان به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام خلیل‌پور، بیان کرد: خبرنگاری، حرفه‌ای است که علاوه بر علم و تخصص دانشگاهی، شایستگی‌هایی را می‌طلبد که اهمیت آن در مواجهه با بحران‌های عدیده انسانی و طبیعی رخ عیان می‌سازد و جسارت و شجاعت و ایثار خبرنگار را در راه آگاهی بخشی اجتماعی به نمایش می‌گذارد. 

وی گفت: خبرنگار رویدادی حساس و تأثیرگذار را در زمان و مکان به خبری شگرف تبدیل می‌کند و آن را در تاریخ ماندگار می‌سازد.

رئیس شورای شهر ارومیه، اظهار کرد: روز خبرنگار را گرامی می‌داریم و به تمامی فعالان عرصه حرفه‌ای خبرنگاری، تبریک می‌گوییم و از خداوند متعال برای این عزیزان سلامتی و موفقیت آرزو می‌کنیم.

وی ادامه داد: امروز متاسفانه با توجه به حوادث اخیر، اعتماد شهروندان از شهرداری ارومیه سلب شده است و بنابراین باید به دنبال راهکار برای جلب اعتماد شهروندان باشیم.

خلیل پور تاکیدکرد: شهرداری مجموعه‌ای خدمات‌رسان بوده و متاسفانه بعضی از مسائل موجب از دست دادن اعتماد به نفس در بین پرسنل شهرداری شده که باید به این موضوع توجه و هدف به سوی خدمات رسانی بی‌منت تمرکز شود.

وی ادامه داد: شفافیت تنها راه و حل برای اعتماد سازی مردم بوده و استفاده از مدیران کارآمد و باتجربه بدون توجه به جریانات سیاسی باید مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد.

رئیس شورای شهر ارومیه، تصریح کرد: امروز مدیریت شهری به نیروهای جهادی نیاز دارد و مدیران سفارشی را باید کنار گذاشت.

انتهای پیام
captcha