نصرالله: شفاف‌سازی از اشکال مقابله با تحریم‌هاست
کد خبر: 3990502
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵

نصرالله: شفاف‌سازی از اشکال مقابله با تحریم‌هاست

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود در پنجمین شب ماه محرم‌الحرام با بیان اینکه باید با مسائل جاری ناشی از فشارها و تحریم‌ها با صبر روبه‌رو شده و به دنبال راه حل باشیم، تأکید کرد:‌ یکی از اشکال مقابله با تحریم‌ها این است که شفاف‌سازی کنیم، ارتباط بگیریم و توضیح دهیم. شرایط دشوار است و بر مردم فشار آمده این طبیعی است و حتی برای نخبگان هم همین طور است.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله شامگاه جمعه تأکید کرد: حزب‌الله امروز یک مقاومت بزرگ است که تأثیر منطقه‌ای دارد. شکی نیست که جنبش مقاومت اسلامی امروز بزرگترین حزب لبنانی است و این اتفاقی مثبت است، اما مسئولیت‌ها را ایجاب می‌کند.

دبیرکل حزب‌الله در پنجمین شب از مجلس عاشورایی عزاداران حسینی که به همت این جنبش در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار می‌شود، گفت: وقتی با رویدادها و تحولات سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی روبه‌رو می‌شویم که بر ما و اطرافیان ما تأثیر می‌گذارد، باید به دنبال وظیفه خود باشیم.

وی تأکید کرد: هنگامی که هر یک از ما در این کشور صحبت می‌کنیم، این عواقب و پیامدهای خود را برای سرنوشت مردم و آینده آنها دارد و من همیشه به برادران می‌گویم در این قضیه مردم هم در مسئولیت تصمیم‌گیری‌ها شریک هستند و خود من پس از نزدیک به 30 سال در مسئولیت خود در این مسیر به خوبی می‌دانم که مسئولیت چقدر سنگین است.

سیدحسن نصرالله با هشدار درباره لغزش و انحطاط تاریخی در قبال رویدادهای معاصر گفت:  باید به انحطاط‌های تاریخی توجه کنیم و با این مسائل جاری با صبر و حوصله روبه‌رو شد و برایش راه حل پیدا کرد.

وی با اشاره به خشونت‌های خیابانی عده‌ای به بهانه مشکلات اقتصادی در لبنان افزود: انحطاط تاریخی این است که  ما می‌گوییم حسینی هستیم چگونه با این وضعیت کنار بیاییم، در حالی که امام حسین(ع) برای اهداف بزرگی قیام کرد و نمی‌توان آن را در حد و اندازه یک درگیری کوچک دانست. برخی تصور می‌کنند اگر ما برای قضیه سوخت شمشیر به دست نگیریم، یعنی امام حسین را رها کرده‌ایم. این درست نیست. باید در خصوص انحطاط تاریخی هشیار باشیم.

دبیرکل حزب‌الله گفت: کسانی هستند که انتقاد می‌کنند و ارزیابی متفاوتی دارند. باید با آنها وارد بحث شویم و آنها را مورد راهنمایی قرار دهیم. این مسئولیت ما است، نه این که به منتقدان حمله کرده و آنها را از دست بدهیم.

نصرالله افزود: هدف از اعمال فشارها و تحریم‌ها این است که مردم را دچار سردرگمی و تردید کنند و یکی از اشکال مقابله با آن این است که شفاف‌سازی کنیم، ارتباط بگیریم و توضیح دهیم. مردم هم باید صبر و تحمل، ظرفیت خود را بالا ببرند، زیرا شرایط دشوار است و بر مردم فشار آمده این طبیعی است و حتی برای نخبگان هم همین طور است.

انتهای پیام
captcha