برگزاری اجتماع تاسوعا و عاشورای حسینی در رشت
کد خبر: 3991436
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹

برگزاری اجتماع تاسوعا و عاشورای حسینی در رشت

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه امسال نیز همانند سالیان گذشته تجمع بزرگ تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) در رشت برگزار می‌شود، گفت: این مراسم همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی است.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، 26 مرداد در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه امسال نیز همانند سالیان گذشته تجمع بزرگ تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) در رشت برگزار می‌شود، افزود: امسال نیز مردم ولایتمدار گیلان همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی همراه با ماسک در میدان شهدای ذهاب رشت(ع) تجمع می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراسم تجمع بزرگ تاسوعا و عاشورای حسینی در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار می‌شود، اضافه کرد: امیدواریم با حضور گسترده و پرشور و با انضباط مردم گیلان و رعایت دستورالعمل های بهداشتی این مراسم تجلی بخش عشق گیلانیان به اهل بیت باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به استفاده از ظرفیت رسانه ملی و استانی برای انعکاس این شور و ارادت و عشق گیلانی به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع)، گفت: این مراسم ساعت ۱۰ صبح فردا، «تاسوعا» و همچنین صبح «عاشورای حسینی» برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با حضور گسترده موجبات خیر و برکت برای استان و ارتقا فضای معنوی برای مردم  این خطه ولایت‌مدار فراهم شود.

حجت الاسلام مهدوی همچنین به اقامه نماز ظهر عاشورا نیز اشاره کرد و گفت: نماز ظهر عاشورا با رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی و به امامت آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت در میدان شهدای ذهاب اقامه می شود.

انتهای پیام
captcha