پویش «به تو از دور سلام» در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3996773
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱

پویش «به تو از دور سلام» در همدان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از اجرای پویش استانی «به تو از دور سلام» در روز اربعین در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام‌ وپویش «به تو از دور سلام» در همدان برگزار می‌شودالمسلمین محمدهادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، بیان کرد: پویش استانی «به تو از دور سلام» همزمان با روز اربعین، ساعت 10 صبح به‌منظور قرائت زیارت اربعین به‌صورت دسته جمعی و گسترده در همدان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در این پویش مردم شهر همدان هم‌زمان در بقاع متبرکه، منازل شخصی، بیمارستان‌ها، محل کار و... همراه با صداوسیما زیارت اربعین امام حسین(ع) را قرائت خواهند کرد.

نظیری اظهار کرد: هر ساله در سراسر کشور این پویش همگانی اجرا می‌شود، در حال رایزنی هستیم تا زیارت‌نامه اربعین در یک ساعت مشخص به یک پویش ملی تبدیل شده و همه مردم به امام حسین(ع) از دور سلام کنند.

وی با اشاره به اینکه ستادی با عنوان ستاد عملیات اربعین ترتیب داده شده است، افزود: سازمان فرهنگی شهرداری، سپاه، شورای هیئت، امور مساجد از اعضای این ستاد هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه برای اجتماعات روز اربعین در همه شهرستان‌ها در حال جانمایی و برنامه‌ریزی هستیم، افزود: راهپیمایی جاماندگان پیاده‌روی اربعین به سمت یکی از بقاع که به احتمال زیاد در شهرستان همدان امامزاده عبدالله(ع) است انجام و در آنجا در یک فضای باز اجتماع عزاداران حسینی انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: در حال مذاکره با ستاد کرونا برای دریافت مجوز برای برگزاری اجتماعات روز اربعین در چندین نقطه شهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

نظیری از اعزام مبلغان به نقاط مختلف شهر خبر داد و گفت: شمار اعزام‌ها بر اساس درخواست‌هایی که از مناطق مختلف دریافت می‌کنیم انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: برگزاری مراسم‌ روضه‌های سیار (چهارپایه خوانی) در مناطق روستایی و حاشیه شهر، برگزاری روضه‌های محلات بر درب منزل خانواده‌های شهدا، پویش خاطرات اربعین سال‌های گذشته از جمله برنامه‌های اداره‌کل تبلیغات در مناطق مختلف شهر همدان است.

انتهای پیام
captcha