ایجاد روحیه مجاهدت و ایثارگری؛ بزرگترین دست‌آورد‌ دفاع مقدس برای ملت ایران
کد خبر: 3999798
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷

ایجاد روحیه مجاهدت و ایثارگری؛ بزرگترین دست‌آورد‌ دفاع مقدس برای ملت ایران

امام‌جمعه موقت یاسوج گفت: یکی از بزرگترین دست‌آورد‌های این جنگ ایجاد روحیه مجاهدت و ایثارگری در بین مردم ایران و به‎ویژه بین رزمندگان اسلام و ترویج فرهنگ استکبار‌ستیزی برای ما بود و ما به خاطر داشتن چنین روحیه‌ای در جنگ حتی یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم.

روند مطلوب واکسیناسیون علیه کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام حکمتی نیک، امام‌جمعه موقت یاسوج، دوم مهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت یاد، خاطره و رشادت‌های شهدای دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس یک نبرد کاملا نابرابر بود که ما را در برابر دشمن تا بن دندان مسلح و با حمایت‌های کشور‌های غربی و آمریکایی به پیشرفته‌ترین تجهیزات قرار داد.

وی افزود: در این جنگ نابرابر نظام نوپا و تازه شکل گرفته جمهوری اسلامی ایران که آموزش‌های جنگی لازم را هم نداشت با درایت امام امت به یک افتخار بزرگ و تاریخی دست یافت.

حجت‌الاسلام حکمتی نیک با اشاره به اینکه جنگ آسیب‌های زیادی به دنبال دارد، اضافه کرد: جنگ تحمیلی بر کشور ما به یک فرصت تبدیل شد و به گفته امام راحل جنگ برای ما یک نعمت بود.

امام‌جمعه موقت یاسوج با اشاره به دست‌آورد‌های جنگ هشت ساله با رژیم بعث عراق برای کشورمان، گفت: یکی از بزرگترین دست‌آورد‌های این جنگ ایجاد روحیه مجاهدت و ایثارگری در بین مردم ایران و به‎ویژه بین رزمندگان اسلام و ترویج فرهنگ استکبار‌ستیزی برای ما بود و ما به خاطر داشتن چنین روحیه‌ای در جنگ حتی یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم.

حجت‌الاسلام حکمتی نیک با اشاره به آغاز سال تحصیلی، گفت: وضعیت آموزشی ما در دو سال گذشته به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در بستر فضای مجازی شکل گرفته است و از معلمان، اساتید، مربیان و خانواده‌ها در امر آموزش قدردانی می‌کنیم.

وی به موضوع واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در استان هم اشاره کرد و افزود: واکسیناسیون با روند خوبی در استان در حال اجراست و امیدواریم با واکسیناسیون سراسری باز شاهد برداشتن محدودیت‌های کرونایی و شرکت حضوری دانش‌آموزان و دانشجویان در کلاس‌های درس و مراکز آموزشی باشیم.

امام‌جمعه موقت یاسوج با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی، گفت: اربعین حسینی ایام حزن و اندوه اهل بیت(ع) یادآور بازگشت عقیله بنی‌هاشم و سایر اسرا به سرزمین مقدس کربلاست.

حجت‌الاسلام حکمتی نیک با اشاره به نقش ارزشمند حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در واقعه عاشورا، بیان کرد: قیام عاشورا دو رکن اصلی خون و پیام داشت که رکن اول را امام حسین(ع) و یارانش با خون خود انجام و پیام این واقعه را حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) به خوبی انتقال دادند.

انتهای پیام
captcha