موقوفه ریحانه؛ مکانی برای اسکان و نگهداری بانوان بی‌سرپرست و بدسرپرست
کد خبر: 4005420
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳

موقوفه ریحانه؛ مکانی برای اسکان و نگهداری بانوان بی‌سرپرست و بدسرپرست

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیت واقف در موقوفه ریحانه نگهداری و اسکان زنان و دختران بی‌سرپرست و بدسرپرست است.

موقوفه ریحانه؛ مکانی برای اسکان و نگهداری زنان و دختران بی سرپرست و بدسرپرست

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی امروز، 24 مهرماه در بازدید از موقوفه ریحانه شهرستان گچساران، اظهار کرد: موقوفه ریحانه توسط واقف خیر اندیش اعظم غلام‌زاده دیل در سال ۱۳۹۰ در شهرستان گچساران وقف شده است.

وی افزود: ساختمان ریحانه دارای سه واحد(یک واحد همکف و دو واحد طبقه اول) در زمینی به مساحت 200 متر مربع ساخته شده و در حال حاضر مورد استفاده با توجه به نیت واقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 30 درصد ارزش اجاره برای نگهداری و حفظ ساختمان موقوفه است که در حال حاضر با قرارداد یکساله ساختمان در اختیار مؤسسه فرشتگان گچساران که مجوز نگهداری از زنان و دختران بی‌سرپرست و بد سرپرست را دارند، قرار دارد.

نصیرالاسلامی با اشاره به اینکه وقف از سنت‌های زیبای اسلامی و تجلی احسان و نیکوکاری در سیره ائمه اطهار (ع) است، گفت: در دهه وقف سال‌جاری در شهرستان گچساران برنامه‌های بسیار متنوع از جمله همایش یاوران وقف، غبارروبی گلزار شهدای گمنام شهرستان، برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف و غبارروبی بقاع متبرکه برگزار شد.

انتهای پیام
captcha