راز عقب ماندگی کشورهای توسعه نیافته زیر سر استکبار جهانی است
کد خبر: 4010619
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱

راز عقب ماندگی کشورهای توسعه نیافته زیر سر استکبار جهانی است

امام جمعه ملایر گفت: دشمن خود را منجی کشورها و مردم کشورهای اسلامی را عقب مانده و توسعه نیافته تلقی می‌کند در واقع راز عقب ماندگی کشورهای توسعه نیافته امروز و کشورهای اسلامی زیر سراستکبار جهانی است طبق فرموده قرآن امت اسلام از همه امت‌ها برتر است.

استکبار ستیزیبه گزارش ایکنا از همدان حجت‌الاسلام محمد باقر برقراری امام جمعه ملایر عصر دیروز 12 آبان‌ماه، در مراسم توزیع کمک‌های مؤمنانه بسیج دانش آموزی ملایر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و حادثه تاریخی 13 آبان اظهار کرد: امروز ما در کشور و نظام اسلامی هستیم که به صورت مستقل روی پای خود ایستاده و با استقلال و نه گفتن به دشمن به پیشرفت و آبادانی رسیده است.

وی با اشاره به دشمنی امریکا از اول انقلاب تا کنون و حتی قبل از انقلاب با مردم ایران و نظام انقلاب اسلامی، گفت: در واقع دشمن ما به دنبال اهداف و منافع خود و اختلاف بین مردم و نظام بوده است.

برقراری با گریزی به دوران قبل از پیروزی انقلاب و به غارت بردن اموال و دارایی و سرمایه‌های کشورمان به دست آمریکا و انگلیس، گفت: وجود تعداد بالای مستشاران آمریکایی که علاوه بر حقوق و منافعی که از کشور ما می‌بردند حتی علاوه بر این از حکومت پهلوی نیز حق توحش می‌گرفتند و کشور ما را حیات خلوت خود می‌دانستند و همه سرمایه‌های ما را به یغما می‌بردند گواه این امر است.

امام جمعه ملایر با اشاره به حضور دشمن در منطقه و اشغال کشورهای اسلامی و نفوذ و دخالت در امور کشورهای منطقه، گفت: در واقع دشمن به دنبال کدخدایی در این منطقه و کشورها است و می‌خواهد هیچ کشوری بدون اجازه آنها کاری انجام ندهد و دستورات دیکته شده خود را بر آنها تحمیل کند.
وی با بیان اینکه دشمن خود را منجی کشورها و مردم کشورهای اسلامی را عقب مانده و توسعه نیافته تلقی می‌کند، گفت: در واقع راز عقب ماندگی کشورهای توسعه نیافته امروز و کشورهای اسلامی زیر سراستکبار جهانی است.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه آمریکا هر کجا قدم گذاشت آن کشور را به گورستان تبدیل کرد و تنها به دنبال منافع خود بود، گفت: نمونه اخیر این حضور در افغانستان بود که بعد از 20 سال حضور امریکا امروز وضعیت افغانستان را می‌بینیم که چگونه زیرساخت‌های نصفه کارش نیز از بین رفته است.

وی جایگزین کردن فرهنگ غرب به جای فرهنگ اسلامی و شستشوی مغزی مردم این کشورها را از دیگر اهداف دشمنان اسلام در کشورهای منطقه دانست و تصریح کرد: ما همچنان در حال جنگ با استکبار هستیم و طبق فرموده قرآن امت اسلام از همه امت‌ها برتر است و این یعنی کشورهای اسلامی از نظر فکری، فرهنگی چنان باید رشد کنند که کشورهای غربی و اروپایی این کشورها را الگو قرار دهند.

برقراری با بیان اینکه از اول انقلاب اگر شعار نه سازش و نه تسلیم سر داده‌‌ایم باید همچنان بر این شعار خود استوار بوده چرا که هر کجا به دشمن اعتماد کردیم نتیجه‌اش را دیدیم، گفت: امروز آمریکایی‌ها ذلت ما را می‌خواهند اما ما هرگز ذلت دشمن را نخواهیم پذیرفت.

وی با بیان اینکه در 8 سال دولت تدبیر و امید چقدر مذاکره انجام شد و آخرش دیدیم آمریکایی‌ها هم زحمات 8 ساله را در قالب برجام پاره کردند و دور ریختند، تصریح کرد: آنها امروز هم دم از مذاکره می‌زنند از آن طرف سناتور مجلس سنای آمریکا می‌گوید اگر مذاکرات به نفع ما نباشد ما برجام دیگر را پاره خواهیم کرد.

برقراری یادآور شد: آنها خودشان تحریم کردند و پیشرفت اقتصادی را به روی ما بستند از آن طرف می‌گویند دوباره مذاکره کنیم، دشمن هواره دنبال به نتیجه رساندن اهداف و منافع خود بوده است.

برقراری با بیان اینکه طبق فرموده قرآن ما باید دشمن را کوچک و خود را بزرگ بدانیم، گفت: امروز باید با حجاب، خود کفایی، حیا و عفت و استفاده از همه داشته‌های خود پرچم این نظام را برافراشته‌‌تر کنیم .

وی گفت: این مکتب اسلام است که انسان باید دشمن را کوچک و خود را بزرگ ببیند و در برابر همه خطرات بایستد و ما پرورش یافته مکتب حسینی و زینبی هستیم و این مکتب در نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی خوش درخشیده است، نسل امروز نیز همواره باید این مکتب را حفظ کرده و ادامه دهد.

در ادامه علی اصغر فارسی جانشین فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز اظهار کرد: همزمان با هفته بسیج دانش‌آموزی برنامه‌های مختلفی توسط حوزه بسیج دانش آموزی در سطح شهرستان در حال انجام است.

وی راه‌اندازی دو پویش همزمان با 13 آبان ماه و روز دانش آموز در فضای مجازی و راه‌اندازی کاروان خدمت در سطح شهرستان توسط حوزه بسیج دانش آموزی نواخته شدن زنگ استکبار ستیزی در مدارس ملایر به مناسبت 13 آبان ماه و روز دانش اموز خبر و... را از برنامه‌های هفته بسیج دانش اموزی در ملایر دانست.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه ملایر از توزیع یکصد میلیون تومان کمک‌های مؤمنانه بسیج دانش‌آموزی ملایر در هفته بسیج دانش‌آموزی در قالب بیش از یکصد بسته معیشتی، بیش از 70 بسته لوازم‌التحریر و کیف و یک مورد جهیزیه با بیش از 25 میلیون تومان بوده که در بین خانواده‌های نیازمند، برگزاری جشنواره دست سازهای دانش آموزی، مسابقه کتابخوانی، نقاشی و تجلیل از دانش‌آموزان نخبه و... را از برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی ملایر دانست.

وی اضافه کرد: راهپیمایی خودرویی 13 آبان نیز ساعت ده و نیم صبح ازمقابل سپاه ناحیه ملایر به سمت خیابان‌های شهر ملایر با حضور اقشار مختلف مردم و دانش آموزان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha