«سرجوخه» پیامش را دیکته نمی‌کند + صوت
کد خبر: 4011548
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۸
عبدالرضا نصاری در گفت‌وگو با ایکنا:

«سرجوخه» پیامش را دیکته نمی‌کند + صوت

بازیگر سریال سرجوخه معتقد است: این سریال پیامش را با پند و اندرز به مخاطب منتقل نمی‌کند بلکه با نشان دادن واقعیات، قضاوت را بر عهده تماشاگر می‌گذارد.

عبدالرضا نصاری، بازیگر سریال «سرجوخه» در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا اظهار کرد: این سریال یکی از اتفاقات خوب برای تلویزیون محسوب می‌شود چرا که قصه و ساختار به خوبی در کنار هم قرار گرفته‌اند. جنس داستان در این سریال نو و جدید و تماشاگر کمتر در رسانه ملی چنین اتفاقی را شاهد بوده است. همچنین کارگردانی به واسطه توانایی کارگردان از استانداردهای بالایی برخوردار است. این نکته را به واسطه این‌که خود در این کار بازی داشتم نمی‌گویم بلکه کافی است یک قسمت از این مجموعه را ببینید تا متوجه حرف‌های من شوید.

وی افزود: این سریال تلاش دارد به ظرفیت‌های نیروهای امنیتی کشورمان اشاره داشته باشد البته برای رسیدن به این خواسته رویکردی یک‌سویه نداشته؛ بلکه هر دو طرف قصه مورد نظر هستند. در حقیقت جدا از قهرمان و ضدقهرمان نیز ظرفیت‌های خود را دارد. درضمن روابطی که در سریال می‌بینید تنها به نقش‌های مثبت منتهی نشده بلکه در زندگی خصوصی نقش‌های منفی هم کنکاش شخصیتی را شاهدیم. این شخصیت‌پردازی باعث شده که در نهایت درام جذاب‌تر شود.

نصاری درباره نحوه حضورش در «سرجوخه» گفت: نقش شهروز به من توسط بازیگردان کار که در فیلم سینمایی «تک‌تیرانداز» با وی همکاری داشتم پیشنهاد شد. به واسطه این پیشنهاد جلسه‌ای با کارگردان مجموعه برگزار شد که باعث شد نقش را بپذیرم. دلیل پذیرش این کاراکتر نیز ظرفیت‌های آشکار و پنهان آن بود که به نظرم آن را تا به امروز تجربه نکرده بودم. به شخصه دوست دارم در کارهایی که انجام می‌دهم تکرار وجود نداشته باشد.

کد

بازیگر فیلم «تک‌تیرانداز» درباره جذابیت این سریال گفت: کارهایی نظیر «سرجوخه» تماشاگر را با خود همراه می‌کند. به ویژه نسل جوان با این دست تولیدات ارتباط خوبی دارند چون صحنه‌های اکشن و رزمی مجموعه برای آنها جذاب است. این دست تولیدات باعث می‌شود تا مخاطب مجدد با تلویزیون آشتی کند و همین امر نیز در نهایت دوری آنها را از ماهواره در پی خواهد داشت.

وی درباره جنس کارگردانی احمد معظمی نیز چنین توضیح داد: آثاری که این فیلمساز تابه‌حال تولید کرده، نشان می‌دهد فرم را به خوبی می‌شناسد و ساختار را به خوبی در خدمت قصه قرار می‌دهد، بنابراین تمام کسانی که آثار این فیلمساز را مشاهده کرده‌اند، جذب آن می‌شوند. برای مثال در «خانه امن» شکل جذابی از سریال‌سازی را شاهدیم. این موضوع در «سرجوخه» نیز به نوعی دیگر رخ می‌دهد. اصولاً در کارهای معظمی تکرار را شاهد نیستیم و هر بار کارگردان از خود ساختار و فرمی جدید را در معرض دید تماشاگران قرار می‌دهد.

کد

نصاری درباره نقش شهروز گفت: در مکبث، قدرت باعث نابودی او می‌شود در «سرجوخه» نیز هوش بالای شهروز در نهایت او را به سمتی می‌برد که منجر به خیر نیست زیرا راه صحیح استفاده از این داشته را نمی‌داند.

این بازیگر تأکید کرد: این سریال نکات آموزشی بسیاری دارد اما هیچگاه پیامش را با پند و اندرز به مخاطب منتقل نمی‌کند بلکه با نشان دادن واقعیات، قضاوت را بر عهده تماشاگر می‌گذارد. بنابراین وقتی بیننده سریال را می‌بیند با واقعیت‌هایی مواجه می‌شود که شاید تا امروز کمتر آنها را درک کرده باشد. پس نتیجه‌گیری‌ای که انجام می‌دهد منجر به اتفاقی خوب خواهد شد. برای نمونه درباره مهاجرت شاید عده‌ای تصویری رؤیایی داشته باشد ولی این کار به تماشاگر اجازه می‌دهد واقعیت‌هایی که نمی‌داند را هم ببیند.

انتهای پیام
captcha