چگونه گوشی‌های هوشمند را از دست هکرها حفظ کنیم + فیلم
کد خبر: 4012158
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵

چگونه گوشی‌های هوشمند را از دست هکرها حفظ کنیم + فیلم

امروزه با پیشرفت دنیای فناوری و ارتباطات، اطلاعات شخصی افراد در معرض خطر هک بیشتری قرار دارد. هک شدن گوشی هوشمند می‌تواند هویت و حریم خصوصی شخص را به خطر بیندازد اما جای نگرانی نیست چراکه راهکارهای فراوانی برای مقابله با این امر وجود دارد.

چگونه گوشی‌های هوشمند را از دست هکرها حفظ کنیم؟ + فیلمبه گزارش ایکنا، هک کردن گوشی یک کار مخفیانه است و احتمالاً شما متوجه آن نخواهید شد. وقتی‌که شما اکثر اطلاعات مهم خود را درگوشی هوشمند تلفن همراهتان نگه می‌دارید باید این احتمال را بدهید که اطلاعاتتان توسط هکرها به سرقت برود؛ اما جای نگرانی نیست. برای اینکه گوشی همراه خود را از دست هکرها در امان نگه‌دارید به چند توصیه ساده و مهم توجه کنید.

اگر در یک مکان عمومی هستید، هرگز اینترنتتان را بدون اینکه تنظیمات امنیتی روی آن را فعال کنید در اختیار دیگران قرار ندهید. از اینترنت وای ‌فای مکان‌های عمومی تا حد امکان استفاده نکنید. حواستان باشد بلوتوث گوشی‌تان همیشه خاموش باشد مگر در مواقعی که از آن استفاده می‌کنید. مراقب باشید اپلیکیشن ناشناخته‌ای روی گوشی‌تان نصب نشده باشد؛ پس مرتباً آن را بررسی کنید. پیام‌ها، لینک‌ها یا فایل‌های مشکوک را باز نکنید شاید یک برنامه مخرب باشد. از هر سایتی فایل و نرم‌افزار دانلود نکنید. روی گوشی‌تان حتماً آنتی‌ویروس داشته باشید و دائماً آن را به‌روزرسانی کنید.

در همین راستا مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام
captcha