کسب رتبه نخست کشوری توسط هیئت اندیشه‌ورز بانوانی قرآنی آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4017367
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

کسب رتبه نخست کشوری توسط هیئت اندیشه‌ورز بانوانی قرآنی آذربایجان‌غربی

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی آذربایجان‌غربی، گفت: دومین نشست هیئت‌های اندیشه‌ورز بانوان قرآنی سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد و در آآن نشست هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشور را کسب کرد.

معصومه وجدانی رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی آذربایجان‌غربیمعصومه وجدانی، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی اظهار کرد: دومین نشست هیئت‌های اندیشه‌ورز بانوان قرآنی سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد و براساس معیارهای ارزیابی که هیئت مرکزی داشتند، هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشور را کسب کرد. 

وی افزود: بعد از آن پیروزی انقلاب اسلامی بانوان در عرصه‌های مختلفی نقش‌آفرینی کرده‌اند و از لحاظ علمی، اجتماعی و فرهنگی رشد قابل توجه داشتند. 

وجدانی بیان کرد: با توجه به ماهیت قرآنی انقلاب اسلامی ایران بانوان در زمینه‌های قرآنی و دینی از جایگاه والایی برخوردار هستند برهمین اساس طرح تشکیل هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در کشور به ابتکار سازمان دارالقرآن کریم از سال ۹۸ در کشور مطرح شد. 

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های مستمر سازمان دارالقرآن و با توجه به ظرفیت فعالیت‌های قرآنی بانوان کشور هیئت ویژه فعالیت‌های قرآنی بانوان نیز در استان‌ها ایجاد شد که مهمترین هدف آن گسترش فرهنگ قرآنی در خانواده، جامعه و تعمیق آن در میان بانوان کشور است. 

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: این هیئت می‌تواند اتاق فکری برای رصد و بررسی و رصد مشکلات بانوان قرآنی استان و سایر فعالان قرآنی محسوب می‌شود.

وی گفت: این هیئت برای رونق فعالیت قرآنی و رفع مشکلات بانوان قرآنی تشکیل شده تا به‌شکل یک اتاق فکر در صدد رصد مشکلات ‌آن‌ها است تا در این راستا گام مثبتی بر دارد.

وجدانی افزود: هیئت‌های اندیشه‌ورز سراسر کشور از آذر سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را آغاز کردند و آذربایجان غربی نیز با تمام توان و قدرت در این مدت پیش رفت و با وجود وضعیت قرمز کرونا، دوران قرنطینه و عدم همکاری تعدادی از نهادها و ارگان‌های استانی برخی اهداف این هیئت محقق نشد که اگر این همکاری‌ها انجام می‌شد می‌توانستیم بیش از این فعال باشیم.

وی اضافه کرد: جلسات خانگی برنامه‌های ماه مبارک رمضان، جلسات با موسسات فرهنگی قرآن و عترت، جلسات ماهانه، برنامه‌های هفته حجاب، برنامه‌های دهه کرامت، برنامه‌های ماه محرم، همایش بین‌المللی نقش قرآن در وحدت مسلمین، بررسی مشکلات موسسات، نشست‌های تخصصی، مراسم رونمایی از ۶ هزار جلد قرآن کریم، همایش دختران سرنوشت‌ساز، جشنواره قرآنی خانواده طلاب، جمع‌خوانی و کرسی تلاوت در ماه مبارک رمضان از فعالیت‌های این هیئت در استان محسوب می‌شود.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی آذربایجان‌غربی ادامه داد: آذربایجان‌غربی تنها استانی است که رابطین محله‌محوری را رصد، شناسایی و ارتباط برقرار کرده و وظیفه آن‌ها را ابلاغ کرده است و در هر منطقه یک رابط محل‌محور داریم که برگزاری جلسات خانگی در ذیل طرح «نورالثقلین» از جمله ماموریت‌های آنها است.

وی عنوان کرد: اهداف طرح «نورالثلقلین»، ارائه آموزش‌های تخصصی مربیان و معلمان قرآن و آموزش‌های تخصصی با اتکا به ظرفیت‌های مردمی، مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن هستند و این طرح ویژه مدیران مراکز تربیت قرآنی و مربیان جلسات خانگی قرآن کریم است. 

 

 

 

انتهای پیام
captcha