دانشجو باید معدن فرهیختگی و علم‌ورزی باشد
کد خبر: 4018973
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳

دانشجو باید معدن فرهیختگی و علم‌ورزی باشد

مدیر کل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه دانشجو باید منبع و معدن فرهیختگی، علم‌ورزی و خرد‌ورزی باشد، گفت: آنچه دانشجو را از دیگران متمایز می‌کند، فقط داشتن علم نیست؛ دانشجوی امروز باید به روز فکر کند و بتواند از شرایط موجود تحلیل خوبی ارائه دهد‌.

حسن مسعودیان راد، مدیرکل کمیته امداد استانبه گزارش ایکنا از قم، حسن مسعودیان راد، مدیرکل کمیته امداد استان در حاشیه همایش دانشجو، افسر جنگ نرم و رسانه که به مناسبت روز دانشجو و با حضور تعدادی از دانشجویان تحت حمایت به همت اداره کل کمیته امداد امام خمینی استان قم، امروز 15 آذرماه در سالن حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: شأن دانشجو این است که بر حوزه تفکر و اندیشه بیشتر تمرکز داشته باشد، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «بدترین جنبدگان کسانی هستند که اهل اندیشه نیستند»؛ لذا خداوند افرادی که اهل تفکر نیستند را از همان اول از دایره انسانیت خارج می‌کند و این نشان از اهمیت قرآن کریم به حوزه اندیشه و تعقل دارد.

وی با بیان اینکه یک دانشجو باید منبع و معدن فرهیختگی و علم ورزی و خرد ورزی باشد، ادامه داد: آنچه دانشجو را از دیگران متمایز می‌کند فقط داشتن علم نیست دانشجوی امروز باید به روز فکر کند و بتواند از شرایط موجود تحلیل خوبی ارائه دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: دانشجو باید زمانه خود را خوب بشناسد و آن را مدیریت کند و این شرط دانشجوی فعال در صحنه و دانشجوی ارزشی و ولایی است.

وی ضمن تأکید بر اینکه باید توانمندی همه دانشجویان هم در بُعد علمی هم در بُعد اقتصادی شکوفا شود، اظهار کرد: ما در زمینه مهارت‌آموزی و مشاغل دانش‌بنیان تمام اهتمام خود را به کار می‌بریم و در این زمینه حامی دانشجویان هستیم؛ صندوق توسعه‌ای کمیته امداد تا رقم‌های بالایی از طرح‌های خلاقانه حمایت می‌کند؛ لذا به راحتی می‌توانیم خدمات شایسته‌ای را به طرح‌های خلاقانه داشته باشیم.

مسعودیان راد با بیان اینکه دانشجو باید منشا تحولات در حوزه اشتغال و اقتصاد باشد، بیان کرد: زمینه را برای رویدادهای کارآفرینی دانشجویان فراهم خواهیم کرد و در حوزه اشتغال و ازدواج حامی کامل دانشجویان هستیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال اولین اولویت باید دانشجویان باشند و نباید بین علم و عمل فاصله وجود داشته باشد، یادآور شد: دانشجویان باید درصدد ایجاد اشتغال‌های کارآفرین به ویژه در قسمت‌های پژوهشی باشند و در این میان باید توسط نهادهای مختلف حمایت شوند.

انتهای پیام
captcha