راه‌اندازی دومین پویش رسانه‌ای «آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد» در آذربایجان غربی
کد خبر: 4022284
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

راه‌اندازی دومین پویش رسانه‌ای «آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد» در آذربایجان غربی

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: دومین پویش رسانه‌ای مردمی «آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد» برای کمک به تامین نیاز مالی یک زندانی مالی جرائم غیرعمد به میزان ۸۰۰ میلیون ریال تشکیل شده است.

 پویش رسانه‌ای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی، 29 آذر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پویش رسانه‌ای مردمی «آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد» در این استان راه‌اندازی شده و این دومین پویش بوده که برای نیاز مالی یک زندانی مالی جرائم غیرعمد به میزان ۸۰۰ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی افزود: این فرد به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی و با شکایت شاکی راهی زندان شده است، این مددجو ساکن روستا بوده و به دلیل قرض گرفتن و عدم توانایی در پرداخت مقروض روانه زندان شده است.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: امروز رسانه می‌تواند ذهنیت جامعه را در خصوص آثار و تبعات سویی که زندان برای فرد زندانی و خانواده وی دارد و اینکه جامعه، شهروندان و حاکمیت چه تکالیفی در قبال این افراد دارند را تغییر دهد.

وی گفت: پویش رسانه‌ای آزادسازی زندانیان اختصاص به جرایم مالی و جرایم غیرعمد دارد که قریب به اتفاق این افراد  نه دارای سوءنیت و نه علم و عمد هستند و به طور غالب متاثر از شرایط اقتصادی قرار گرفته‌اند.

عتبات بیان کرد: رسانه‌ها با هماهنگی دادگستری و اداره‌کل زندان‌های استان با ارائه طرح متحدالشکل تلاش داشته باشند کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کنند.

 

انتهای پیام
captcha