نشست «نقش قرآن در حفظ زبان عربی» در موریتانی برگزار شد
کد خبر: 4023659
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴

نشست «نقش قرآن در حفظ زبان عربی» در موریتانی برگزار شد

  دانشگاه علوم اسلامی شهر العیون موریتانی نشستی علمی با عنوان «نقش قرآن کریم در حفظ زبان عربی» برگزار کرد.  

به گزارش ایکنا به نقل از الاخبار، این نشست علمی شامگاه پنجشنبه، 2 دی‌ماه با سخنرانی «محمد احمده» رئیس دانشگاه علوم اسلامی العیون افتتاح شد و رئیس دانشگاه در سخنان خود بر رابطه محکم میان قرآن کریم و زبان عربی تأکید کرد.
 
محمد احمده در ادامه به اهمیت پرداختن به موضوع نقش قرآن کریم در حفظ زبان عربی در مباحث علمی و دانشگاهی اشاره کرد و گفت که این نشست به مناسبت روز جهانی زبان عربی برگزار شده است.
 
در ادامه این نشست، علامه احمد کوری یابه السالکی سخنرانی خود را با موضوع «زبان عربی؛ وسیله‌ای برای فهم قرآن کریم و سنت پیامبر (ص)» ارائه کرد و به ارتباط قرآن کریم با زبان عربی پرداخت.
 
وی همچنین با ذکر نمونه‌هایی از دانشمندان زبان‌شناس که دارای تألیفاتی در زمینه قرآن و سنت پیامبر(ص) هستند، ادامه داد: با توجه به این که قرآن کریم با زبان عربی پیوند خورده است و زبان عربی ابزار اصلی برای درک قرآن محسوب می‌شود، این زبان همواره از سوی دشمنان اسلام هدف قرار گرفته است.
 
محمد الامین محمد المصطفی، دیگر سخنران این نشست بود که سخنرانی خود را با موضوع «قرآن و تأثیر آن بر سبک‌های زبان عربی» ارائه کرد.
 
وی با اشاره به ویژگی‌ها و مشخصه‌های این سبک‌ها اظهار کرد که قرآن کریم، موجب ماندگاری زبان عربی بوده و بقای آن را تضمین می‌کند و اگر کلام وحی نبود، زبان عربی مدت‌ها پیش محو و نابود می‌شد.
 
در ادامه نشست نیز محمذن فال محمد یحظیه در سخنانی به بلاغت قرآن کریم اشاره کرد و گفت: بلاغت قرآن یکی از مهمترین جنبه‌های تأثیر قرآن کریم در زبان عربی است.
انتهای پیام
captcha