حمایت همه‌جانبه از آمران به معروف در فارس
کد خبر: 4024432
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸

حمایت همه‌جانبه از آمران به معروف در فارس

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس با بیان اینکه محور فعالیت ستاد، حمایت همه‌جانبه از آمران به معروف و ناهیان از منکر است، گفت: تلاش می‌کنیم که ارجاع پرونده‌ها به دستگاه قضا به حداقل ممکن برسد.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر، دستگاه قضابه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام کرم عباسی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس امروز، 8 دی در نشست هماهنگی با مجموعه دستگاه قضایی استان که با حضور رئیس کل  دادگستری برگزار شد، گفت: حوزه امر به معروف و نهی از منکر  گسترده و فراگیر است که طبیعتاً با توجه به کمبود امکانات و نیروی انسانی کار را دشوار می‌کند اما با قوت و جدیت وظایف محوله را در جهت خدمت‌رسانی به آحاد جامعه انجام داده و امید به عنایت الهی داریم.

وی یادآور شد: هر هفته به یکی از شهرستان‌های استان سفر می‌کنیم و از نزدیک شاهد آن بودیم که چگونه همکاران بدون هیچ چشم‌داشتی و با دلسوزی تمام برای فریضتین گام‌های بلندی برمی‌دارند.

عباسی با بیان اینکه در برهه‌ای از زمان امر به معروف و نهی از منکر دچار بی مهری‌های فراوان شد، گفت: امید داریم با کمک دستگاه قضا و دیگر مسئولان دغدغه‌مند به اهداف والای این فریضتین که هدف سیدالشهدا(ع) از قیام عاشورا است دست پیدا کنیم چرا که پیگیری مطالبات مردمی در خصوص معضلات اجتماعی سطح شهر جزو وظایف مسئولان است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس به پاره‌ای از این مطالبات از قبیل جمع‌آوری معتادین متجاهر، خانه‌های رها شده در جنوب شهر که محل تجمع معتادین و خرید و فروش مواد مخدر و ارتقای سطح امنیت محلات جنوب شهر و... اشاره کرد.

وی بیان کرد: محور کار ما بحث حمایت همه جانبه از آمران به معروف و ناهیان از منکر و تلاش می‌کنیم که ارجاع پرونده‌ها به دستگاه قضا به حداقل ممکن برسد.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس نیز در این نشست با بیان اینکه به طور مستمر از امر به معروف و نهی از منکر حمایت خواهیم کرد، گفت: حمایت از آمر و ناهی از منکر جزو وظایف دستگاه قضا است و نسبت به منکرات علنی در سطح جامعه  بحمد الهی اقداماتی صورت گرفته است. دستگاه قضا بدون همراهی دیگر مسئولان و نهادها به تنهایی در همه موارد نمی‌تواند وارد شود و در جهت رسیدگی به مطالبات و دغدغه‌های اراده جمعی همه ی مسئولین استان را لازم دارد.

موسوی نسبت به جمع‌آوری معتادین متجاهر در سطح شهر تاکید کرد و گفت: تا ظرف یک ماه آینده به حول قوه الهی در سطح شهر تعداد این دسته از افراد به کمترین حد خود خود می‌رسد.

این نشست همراه با مصوباتی بود که از جمله آن می‌توان به تسریع در رسیدگی به پرونده‌های آمرین و ناهیان، حمایت بیشتر و بهتر از آمرین به معروف و ناهیان از منکر، ایجاد شعبه ویژه امر به معروف در شورای حل اختلاف، جمع‌آوری معتادین متجاهر در سطح شهر اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha