100 حافظ کل قرآن داراب تجلیل شدند
کد خبر: 4034933
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴

100 حافظ کل قرآن داراب تجلیل شدند

همزمان با ایام دهه فجر طی مراسمی از 100 حافظ کل قرآن کریم داراب با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی تجلیل به عمل آمد.

تجلیل از حافظان کل قرآن، داراببه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، همزمان با ایام دهه فجر، مراسم تجلیل از حافظ 100 قرآن شهرستان داراب امروز، 19 بهمن با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد.

حجت‌الاسلام خسروی، امام جمعه داراب در این مراسم گفت: هرچند که به برکت انقلاب اسلامی امروز قادر به انجام بسیاری از فعالیت‌های قرآنی هستیم و کارهای خوبی هم در این زمینه انجام شده است، ولی متأسفانه آن‌چنان که شایسته یک نظام توحیدی و اسلامی است نسبت به قرآن و اهل قرآن توجه نمی‌شود و مسئولان به امور قرآنی آن‌گونه که سزاست بها نمی‌دهند و جایگاهی را که خدا و معصومین برای قرآن و حافظان قرآن قائلند برای معارف و اهل قرآن قائل نیستند.

وی با اشاره به عزت و شأنیتی که پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) برای حافظان قرآن در نظر می‌گرفتند، گفت: در فرهنگ اهل‌بیت(ع) حفظ قرآن را در مهریه بانوان می‌بینیم ولی امروز چه کسی حاضر به چنین کاری است؟ یا تخفیف‌هایی که این بزرگواران در امر قضاوت نسبت به مجازات حافظان قرآن لحاظ می‌کردند و یا اینکه منصب‌های اجتماعی بزرگی همچون منصب فرماندهی و ائمه جماعات به حاملان قرآن می‌دادند و یا اینکه می‌بینیم حضرت علی(ع) به حافظان قرآن از بیت‌المال مسلمین سالانه ۲۰۰ درهم یا دینار حقوق می‌دادند.

خسروی خطاب به حافظان و قاریان گفت: قرآن نباید بر روی طاقچه و یا حتی در کنج پستوی ذهن حافظ قرآن کریم و یا در پس الحان قاری قرآن محصور شود، بلکه باید در وسط هرم زندگی یک فعال قرآنی باشد و در لحظات مهم زندگی در تصمیم گیری او نقش ایفا کند.

امام جمعه داراب اشاره به فعالیت بیت‌الاحزان در شهرک قرآنی فتح‌المبین این شهرستان گفت: مزین شدن نام این شهرک به نام مقدس قرآن کریم مسئولیت زیادی را برای مسئولان روستا، حفاظ و همه مردم این شهرک در پی خواهد داشت. وقتی که می‌گوییم شهرک قرآنی، باید همه چیزمان قرآنی شود و جلوه قرآن در همه مظاهر این شهر دیده شود.

در بخش دیگری از این محفل قرآنی، افشارنیا، سرپرست روابط عمومی مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان گفت: علی رغم اینکه امروز دست مزدوران غرب زده را به لحاظ ظاهری کوتاه کرده‌ایم ولی هنوز در بخش‌های مختلف به‌خصوص فرهنگ قرآنی نیاز به انقلاب دیگری داریم.

وی با ارائه آماری از حافظان قرآن کریم بیان کرد: متأسفانه علی رغم تلاش دلسوزان کلام الله مجید در مجموعه‌هایی همچون بیت‌الاحزان، کمتر از یک درصد از جامعه حافظ کل قرآن کریم هستند و این در شأن نظام اسلامی ما نیست.

افشارنیا با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم در لزوم داشتن بصیرت و تبعیت منطقی از رهبر جامعه اسلامی گفت: اگر مقام معظم رهبری امری سهل الوصول را مطالبه کنند همه تبعیت می‌کنند، ولی وقتی مسئله تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم مطرح می‌شود، متأسفانه مسئولان امر و حتی قشر متدین و مذهبی نیز این امر رهبری را چنان که باید تبعیت نمی‌کنند و به معارف قرآن و عترت و شأن والای فعالان قرآنی آنچنان که می‌بایست بها نمی‌دهند.

بنا براین گزارش، در ابتدای این مراسم حافظان بیت الاحزان داراب با جلال و شکوهی خاص به جایگاه خود دعوت شدند و در آئینی با اجرای برنامه‌های شاد و سرور آفرین مورد استقبال حاضرین قرار گرفتند.

تلاوت قرآن، اجرای دکلمه قرآنی و اهداء جوائز از دیگر برنامه‌های قرآنی این محفل نورانی بود و در پایان این همایش قرآنی حافظان کل قرآن مجید هدایایی را به همراه لوح تقدیر از دست امام جمعه، مسئولان شهرستان و مسئولان موسسه دریافت کردند.

انتهای پیام
captcha